Manifestants universitaris lliuren un document contra el “nou model de governança” a Economia

Dos estudiants són detinguts i posats en llibertat amb càrrecsL’acció s’emmarca en el conjunt de mobilitzacions prèvies a la vaga del 29 de febrer convocada per la PUDUP

Un centenar d’estudiants universitaris han intentat accedir aquest dimarts a la seu del departament d’Economia i Coneixement per mostrar al conseller Andreu Mas-Colell el rebuig al “nou model de governança” universitària que, afirmen, “posa en suspens el dret a l’educació pública”. Agents antiavalots han impedit l’entrada dels estudiants i n’han detingut a dos, segons els Mossos d’Esquadra per agressió a l’autoritat, sense motiu aparent segons els estudiants.

La Plataforma Unitària en Defensa de la Universitat Pública (PUDUP) –que agrupa alumnat, docents i personal d’administració i serveis– havia convocat una concentració a les nou del matí a la plaça Catalunya, que havia d’acabar en una acció de la qual no es coneixien els detalls. A

Després de concentrar-se davant del departament d’Economia i Coneixement, els estudiants s’han manifestat pel centre de Barcelona fins al Campus UB dos quarts de deu, les persones concentrades han marxat en direcció a la Rambla de Catalunya, fins arribar a la seu del departament d’Economia i Coneixement.

Allà, ja hi havia tres furgons dels Mossos d’Esquadra que custodiaven l’entrada. En veure arribar els manifestants, han sortit dels vehicles i han carregat “porra en mà”, segons els testimonis. Dos dels estudiants han estat finalment detinguts i traslladats a la comissaria de Les Corts. Posteriorment, han estat posats en llibertat amb càrrecs.

Un petit grup que s’havia avançat a la convocatòria sí que ha pogut accedir al departament. Finalment, dues persones han fet entrega d’un manifest en contra del “nou model de governança” de la universitat.

El portaveu de la PUDUP Arnau Mallol ha explicat els motius de la protesta a les portes del departament, i ha insistit a criticar la “mercantilització i el desmantellament que està patint” la universitat pública. Mallol ha recordat que l’acció s’emmarca en el conjunt de mobilitzacions prèvies a la vaga d’universitats convocada per a aquest dimecres, que “compta amb el suport de tots els sindicats de treballadors, de tots els sindicats d’estudiants i de totes les assemblees que hi ha ara mateix a les facultats catalanes”.

La protesta ha continuat després pel centre de la ciutat, en un recorregut improvisat que els estudiants han fet fins arribar al campus de la UB al Raval. Un cop allà, s’ha celebrat una assemblea.

Diari El PuntAvui
28-02-2012