Endesa substitueix el transformador del Carmel, “completament destruït”

La companyia preveu connectar avui a la xarxa el miler de clients que no van tenir llum per NadalDiu que no sap si l’incendi de Sant Dalmir hi té relació

Si l’avaria que va afectar la vigília de Nadal un miler de clients d’Endesa de la Teixonera i el Carmel no ha estat encara solucionada és perquè el transformador elèctric del carrer de Lorda va quedar “completament destruït”, segons va assegurar la companyia. Aquest és el motiu pel qual el miler de clients continuen encara connectats a un grup electrogen que els subministra l’electricitat. Preveuen, però, que avui ja puguin tornar a ser connectats a la xarxa general. La companyia explica que gairebé s’han hagut de canviar totes les instal·lacions de la central transformadora subterrània del carrer de Lorda perquè l’incendi del transformador va malmetre la resta d’equips.

Els operaris d’Endesa retiraven ahir el transformador calcinat del carrer Lorda Foto: ACN.

Endesa nega que l’incendi del transformador hagi estat causat per l’envelliment de l’equip i manté que totes les instal·lacions elèctriques es revisen regularment, un cop a l’any. Amb tot, els portaveus de la companyia elèctrica no van saber precisar ahir la data de la darrera revisió que es va fer a la central del carrer de Lorda. Aquests portaveus neguen la hipòtesi que va apuntar algun veí, segons la qual l’apagada va afectar l’antiga xarxa d’Enher, que va néixer als anys seixanta per subministrar servei a xalets i cases, i no pas la xarxa d’Endesa. La companyia deixa clar que, des del moment de la fusió, Endesa tracta totes les seves xarxes igual pel que fa a reformes i manteniments.

L’avaria que va causar l’apagada es va produir la tarda de divendres, i no va ser fins a la tarda de Nadal que el grup electrogen va estar a punt per servir electricitat als afectats. Poques hores després, es va declarar un incendi en els baixos d’una finca del carrer de Sant Dalmir. Segons els veïns, l’incendi el va causar un televisor malmès per la sobretensió donada en el moment de la connexió. Endesa diu que la investigació d’aquest últim cas correspon als bombers i no sap si té relació amb l’apagada.

Publicat a
El Punt Barcelona