Tornen a fundar el CE Congrés 15 anys després de dissoldre’s

Ester Magdaleno / Laura Siles

C.E.Congrés ja es una realitat

Un antic jugador del Club Deportivo Viviendas del Congreso, nascut l’any 1956, ha tornat a fundar l’entitat 15 anys després que desaparegués. El club esportiu té tres mesos de vida i ja compta amb 60 socis i un equip a Tercera Territorial. Els falta, però, un camp de futbol al barri.

Fa més de 50 anys, aquests jardins eren un camp de futbol. En aquests terrenys naixia, al 1956, el Club Deportivo Viviendas del Congreso. L’entitat, amb 5.000 socis, va arribar a disputar torneigs contra la Damm, l’Espanyol i el Barça. Però, la desaparició del camp i el trasllat de l’equip a la Trinitat Nova van fer que el club es dissolgués.

Després de 15 anys, un antic jugador, en Omar Rubén, ha tornat a fundar el Club Esportiu Congrés. En només tres mesos de vida, l’entitat té 60 socis, seu social, samarreta, patrocinadors i un equip de jugadors a Tercera Territorial. Només els falta un camp de futbol al barri. Aquesta temporada entrenen a la Trinitat Nova i disputen els partits a Sant Martí de Provençals.

OMAR RUBEN MOHAMED, director esportiu del Club Esportiu Congrés
“Volem un camp de futbol prop del barri. Si el Congrés juga a la Zona Franca, és l’equip de la Zona Franca i no del Congrés. A nosaltres ens agradaria que fos el camp del Canòdrom.”

El club ha començat a recollir firmes de suport. Diuen que a més d’oferir la possibilitat de jugar a futbol al barri, també faran una tasca social. El projecte del Club Esportiu Congrés inclou crear un campus d’estiu pels nens i un banc d’aliments.4

noticia  de BTV Barcelona
20-09-2010