UN ENGANY RERE L’ALTRE

Ahir a la tarda es va celebrar el Consell Plenari del districte de Sant Andreu.

Portem ja gairebé dos anys de legislatura i seguim sense acció de govern. Aquesta vegada el Regidor presentava tres Mesures: la primera, relativa a l’ampliació dels programes socials del pla de Barris de Bon Pastor i Baró de Viver, era un engany absolut. El que ens volien vendre com una ampliació d’un any de les polítiques socials en els dos barris en realitat amagava que el pressupost del 2013 es dividirà entre el 2013 i el 2014, mateixos diners totals dividits en dos anys enlloc d’un. La segona era sobre els actes del 5è aniversari de la mort d’en Josep Verdaguer, pintor de Sant Andreu, i la tercera sobre la Promoció de l’Envelliment Actiu. Curiosament, sent Congrés-Indians el barri més envellit i sobreenvellit del Districte, a la mesura no hi ha cap iniciativa específica per al barri, i fins i tot van acceptar que en aquesta legislatura no tenen previst impulsar la construcció del casal del Canòdrom.

Després de les mesures de govern vam entrar en l’informe del Regidor. Aquest conseller li va preguntar per uns quants temes, dels quals aquí només us explico els que afecten directament el nostre barri:
1- El Districte no ha donat cap explicació sobre una reorganització administrativa que unifica els Serveis a les Persones amb els de Territori. Dit així pot semblar interessant, però aquesta unificació amaga una recentralització en la que els tècnics de barri desapareixeran del territori. L’objectiu és allunyar l’administració dels veïns i les entitats. Els que els heu necessitat sabeu de la feina que fan aquests tècnics, doncs ara se’ls emporten. La realitat és que CiU es va oposar sempre a l’estructuració dels barris, i ara la desfan. Això és particularment greu en barris com el nostre, molt lluny de la plaça Orfila. Doncs bé, el regidor no va oferir cap explicació al respecte.(Podeu llegir la meva opinió amb més detall al bloc Sense Embuts)

2- Un altre engany: han anunciat a bombo i platerets que les subvencions a entitats augmenten un 2% a la Ciutat. Doncs bé, al Districte de Sant Andreu DISMINUEIXEN UN 11%. Precisament quan hi n’hi ha que no poden tirar endavant perquè els socis no arriben a pagar les quotes. El teixit associatiu està en perill i li redueixen els ajuts en un 11%. Escac i mat. L’explicació del regidor va ser que l’any passat no s’havia exhaurit el pressupost i per això el rebaixen enguany, amagant que han complicat tant les subvencions que les petites entitats ja no les demanen. Potser el que caldria és donar-les un suport més clar.

Després de l’informe, vam aprovar la concessió de la Medalla d’Honor de la Ciutat a Juan José Moro (ex-president de l’entitat de persones amb malalties neuromusculars ASEM) i a Montserrat Cararach (vinculada a projectes socials a Sant Andreu).

També vam aprovar el canvi de nom del carrer de La Sagrera per Carrer Gran de LaSagrera.

I com sempre, la part amb més contingut va ser la dels partits de l’oposició, on vam aprovar les proposicions d’UpB (relativa als pisos de les Casernes de St Andreu), ICV (sobre el desastre que vol fer l’Ajuntament amb la retallada de Barcelona Televisió als Districtes), PP (convocatòria del consell de seguretat) i PSC (Relativa a les Cases Barates del Bon Pastor, i on els veïns van prendre la paraula per protestar contra el govern municipal).

En l’apartat de Precs, UpB va presentar un sobre el condicionament de la plaça del Canòdrom. En la discussió es va parlar de la manca de concreció del projecte de l’edifici i el conseller Claudi Cervelló va dir que aviat en tindrem notícies.

En resum, “más de lo mismo”: una demostració clara de paràlisi del govern del districte, enfrontament de Regidor amb els veïns del Bon Pastor, i una reestructuració feta amb nocturnitat i alevosia per allunyar l’administració dels ciutadans. Tots hi perdem.

Publicat per Enric Fernández-Velilla
13 de març 2013