Acampada indefinida dels “indignats” per fixar objectius

En l’assemblea d’ahir van decidir mantenir la protesta per poder definir el moviment
Rebutgen les propostes d’abandonar la plaça
Es trobaran cada diumenge per plantejar les estratègies.

Els “indignats” de la plaça de Catalunya van decidir ahir en assemblea mantenir l’acampada de manera indefinida. L’objectiu és guanyar temps per poder acabar de definir el moviment de protesta sorgit el 15 de maig, i l’estratègia a seguir per canalitzar les mostres de descontentament respecte de la política i l’economia que s’hi han debatut.

Dues mil persones van omplir la plaça de Catalunya de Barcelona per decidir el futur immediat del moviment. A banda de passar revista a les diverses línies de treball per vincular les entitats de barri a la protesta, els concentrats havien de votar si mantenien l’acampada i van descartar fins a tres propostes per donar-la per enllestida, tant diumenge, com el dia 15, com el dia 19, coincidint amb dues jornades de protesta contra les retallades del govern. L’assemblea d’ahir va reproduir el debat que diumenge es va fer en l’acampada de Madrid, quan s’havia de decidir si es posava fi a la concentració de la Puerta del Sol o bé donar-li continuïtat per fixar un objectiu més clar.

També es va pactar ahir que cada diumenge es posarà a debat de l’assemblea l’estratègia de continuïtat. El moviment decidirà aquest dissabte mateix com es coordinaran les diverses assemblees sorgides aquestes dues setmanes a tot Catalunya i als barris de Barcelona.

De moment s’ha convocat diverses concentracions de protesta –avui i demà– davant de les seus dels sindicats, per queixar-se que no han respost prou bé a les demandes dels treballadors. Igualment es traslladaran avui a Sitges per fer arribar la protesta als membres de la trobada econòmica que presidiran Artur Mas i José Luis Rodríguez Zapatero.

Els “indignats” van arribar ahir a la conclusió que serà més important definir com s’abandonen les places que no pas “quan s’haurà de fer”, en paraules d’un dels participants en l’assemblea. Els participants més actius que formen part de les comissions de treball consideren que “el missatge i el moviment” ja ha triomfat i que el seu esperit es mantindrà més enllà de les acampades.

Mentre els protagonistes de les acampades se situen en els debats de quin ha de ser el futur del moviment, encara ahir hi havia reaccions a la polèmica operació policial de “neteja” de divendres passat. La Síndica de Greuges de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, va anunciar que ha obert una investigació d’ofici per analitzar l’actuació de l’Ajuntament i especialment de la intervenció d’efectius antiavalots. En un comunicat, la defensora de la ciutadania qüestiona l’“ètica”, l’“equitat” i el “respecte a la dignitat de les persones” de la intervenció policial.

LA XIFRA
2.000 persones van aplegar-se ahir a la plaça de Catalunya per participar en l’assemblea de balanç.

LES DATES
04.06.11
La plaça de Catalunya acollirà a les 12 del migdia una trobada d’acampades i assemblees de tot Catalunya.

19.06.11
els “indignats” van acordar ahir donar suport a la manifestació del dia 19 contra la retallada a Catalunya.

Publicat a Avui

02-06-2011