Els farmacèutics catalans es manifestaran contra els retards en els pagaments

Denuncien que els marges s’han reduït prop d’un 75% en 13 anysAlerten que el proveïment de medicaments en algunes zones està en “perill”

Barcelona ACN

Els farmacèutics catalans han convocat la primera manifestació contra el retard en els pagaments i les “reiterades” baixades de preus que han portat el sector “a una situació insostenible”, que ha comportat impagaments a proveïdors i una reducció d’estoc. En casos extrems, algunes farmàcies han hagut de tancar, mentre que una quarantena es troben en concurs de creditors.

La concentració, convocada pels farmacèutics adherits a la Plataforma Farma, està prevista per al dijous a les dues del migdia a la Plaça de Sant Jaume. Segons expliquen els organitzadors, els farmacèutics de Vila-real es desplaçaran fins a la Barcelona, i la convocatòria ja han rebut el suport del col·lectiu de Toledo, que també ha convocat una manifestació.

“Un nou retard en els pagaments pot empènyer al tancament del 20% de les farmàcies de Catalunya, unes 600”, alerten des de la plataforma Farma a través d’un comunicat. Segons adverteixen els farmacèutics, mentre no cobren es veuen obligats a demanar pòlisses i préstecs avalats amb el seu patrimoni.

Des de la Plataforma Farma, asseguren que les farmàcies han patit una reducció dels marges de benefici propers al 75% en els últims 13 anys, en què s’han produït 21 baixades de preus.

Els impagaments, “una bomba de rellotgeria”

Pels farmacèutics, la situació actual “amaga una bomba de rellotgeria”, ja que consideren que posa en “perill real” el proveïment de medicaments en algunes zones. “S’està reduint dràsticament l’estoc de la farmàcia per poder afrontar pagaments diaris davant les contínues retallades, minvant els beneficis i augmentant costos”, apunten.

El Punt Avui
14-11-2011