Òmnium planteja “objecció fiscal”

El dèficit fiscal amb Espanya ens esgota, volem gestionar els nostres recursos”, afirma Casals

La presidenta d’Òmnium Cultural, Muriel Casals, ha assegurat, en nom de l’entitat que presideix, que si Espanya “no permet avançar” en la independència fiscal de Catalunya en quatre anys, promourà l'”objecció fiscal”, i ha instat els partits a celebrar un referèndum vinculant per l’autodeterminació.

Durant l’acte de celebració del 50è aniversari d’Òmnium, que s’ha celebrat aquest dilluns a l’Auditori, Casals ha dit que estudien portar a terme “accions coherents i fiables d’objecció fiscal” si el Govern espanyol no permet que Catalunya avanci cap a la independència econòmica en els propers quatre anys.

“Catalunya ha de recaptar i administrar els seus impostos i ha de poder gestionar la seva política econòmica. El dèficit fiscal amb Espanya ens esgota. Per això, volem gestionar els nostres recursos amb la llibertat que suposa i la responsabilitat que comporta”, ha explicat la presidenta.

També ha anunciat que impulsaran “un pacte polític de foment de l’ús social del català” perquè es converteixi en la “llengua comuna de tots els catalans” i ha lamentat que la llengua es torni a trobar amb “amenaces que ja semblaven salvades”. “Els model cultural i d’immersió lingüística de Catalunya no poden patir més atacs”, ha afegit.
Casals ha instat els representants polítics a comprometre’s a celebrar un referèndum vinculant per a l’autodeterminació perquè els ciutadans puguin exercir “plenament” el seu dret a decidir, després que la societat civil, mitjançant la manifestació del 10-J, les consultes populars i l’enquesta del CEO s’hagi mostrat en gran part favorable a la independència.

L’acte de celebració del 50è aniversari ha congregat unes 2.000 persones, segons Òmnium, entre les que hi han estat el president de la Generalitat, Artur Mas, i la majoria de líders polítics catalans, com José Montilla (PSC), Joan Puigecrcós , (ERC), Joan Herrera (ICV), i la vicepresidenta de la Generalitat, Joana Ortega.

També han estat presents personalitats socials, culturals i del món de l’esport, com l’entrenador del FC Barcelona, Josep Guardiola, i, entre altres, els líders sindicals Joan Carles Gallego (CCOO) i Josep Maria Álvarez (UGT).

e-noticies.cat
11-7-2011