Comunicat de support a l’acampada BCN des del moviment veïnal de la Barceloneta

Des de l’avv l’Òstia i la PADB es fa una crida a participar en l’acampada de Plaça Catalunya #acampadabcn
Ens sumen al comunicat i els continguts de support expresats per la FAVB

Des del moviment veïnal de La Barceloneta aplaudim i ens sumem a la pressa de l’espai públic i les pràctiques d’autoorganització del malestar que s’estan duent a terme en la plaça Catalunya, avui en dia, una plaça veritablement pública.

Les consignes que han portat a aquesta protesta que aplega veïns i veïnes de Barcelona de diferents edats tipus i condicions, són les que es denuncïen als barris cada dia, ja que el nostre territori i els veïns que hi vivim en aquesta ciutat no som mercaderies en mans de polítics i banquers.

Els drets sempre han estat fruit de lluites, conquestes socials. L’acampada de la Plaça Catalunya és una reapropiació de la política al marge dels partits i dels grans sindicats, que en els darrers anys han vetllat més per les seves quotes de poder que no pas tant pels drets col·lectius dels nostres veïns, des dels migrants -regulars o no- passant per les jubilades, els joves, les persones en atur etc.
Entenem l’acampada de Plaça Catalunya com una lluita per reconquerir uns drets que estan sent atacats, com ara la sanitat i l’educació. Però també el dret a la participació política des de la base, la qual cosa ha de ser el pilar d’una ciutat democràtica.

En aquest sentit, us animem a participar de les cassolades que s’estan duent a terme cada dia a les 21 i a la jornada de reflexió col·lectiva que es farà dissabte 21 a les 18 a la Plaça Catalunya.

“No som mercaderies en mans de polítics i banquers” assenyala als responsables de la crisi, tal i com es denuncḯa des de fa temps des del moviment veïnal. La crisi té uns responsables, que no són els més vulnerables i els que l’estem pagant: aturades, migrants, famílies amb hipoteca, precàries.

Des de l’avv l’Òstia entenem que la protesta de la Plaça és una forma de conquerir més justícia social i no podem sinó sumar-nos.

Enviat per gleichgueltig a 15:42:00 0 comentaris
Etiquetes de comentaris: ,