La dirigent veïnal de Nou Barris, María Ruiz, rebutja la Medalla d’Honor de Barcelona

En el lliurament de les 25 medalles d’Honor de Barcelona d’enguany hi ha hagut una sorpresa.

La dirigent veïnal de Nou Barris, María Ruiz Martos, ha rebutjat el guardó en protesta per les retallades del govern i ha abandonat el Saló. Entre els premiats hi ha Elvira Vázquez, impulsora de la recuperació d’El Molino, o Chufo Llorens, per la seva trajectòria literària.

Es tracta d’un guardó creat l’any 1997 que reconeix la tasca de persones i entitats que, amb el seu treball diari, contribueixen a construir Barcelona des d’una perspectiva social i cultural. L’edició d’enguany també ha premiat Maria Agustina Solé, directora del Teatre Jove Regina i associacions com la d’Amics, Veïns i Comerciants de la Rambla o el club de Bàsquet CP Roser.

La cerimònia d’entrega, presidida per l’alcalde Xavier Trias, ha començat a les set de la tarda al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona.

Nervis i cares d’emoció. Són els 25 guardonats que aquesta tarda reben la Medalla d’Honor de la ciutat. Moment abans de la cerimònia d’entrega, s’han reunit per preparar l’acte.

Entre els premiats, alguna cara coneguda com la d’Elvira Vázquez, una de les impulsores de la recuperació d’El Molino. Amb aquest guardó es reconeix la seva tasca de revitalizació d’el Paral·lel.

ELVIRA VÁZQUEZ, consellera delegada d’El Molino
“Molt agraïda, reconeguda i honorada. Vull compartir aquest premi amb tot el meu equip…”

També es premien altres persones menys conegudes com Carme Maggi, presidenta d’una associació de dones de les Corts.

CARME MAGGI, presidenta de l’associació Mou-te les Corts
“Em dóna força per seguir endavant i superar-nos…”

Tots visiblement nerviosos. Fins i tot Maria Agustina Solé, tota una veterana dels escenaris.

MARIA AGUSTINA SOLÉ, directora del Jove Teatre Regina
“És com una estrena en la qual no t’has après el paper…”

L’alcalde, Xavier Trias, els ha volgut saludar un per un abans de l’acte. Amb el programa ben clar, només queda prendre posicions. Els guardonats s’han assegut als seus llocs minuts abans de les 7. I ara, a esperar.

BTVnoticias.cat
29-11-2011