Les entitats de La Barceloneta abandonen unitàriament la comissió de seguiment del Consell de Barri

Front la negativa del Districte de Ciutat Vella d’acceptar la petició unitària de les entitats de La Barceloneta de tractar com a prioritat la construcció del CEIP Mediterrània en la comissió de seguiment del consell de barri, les 15 entitats que conformen aquesta comissió van decidir abandonar-la ahir dimecres 9 de febrer.

Els alumnes del CEIP Mediterrània porten quatre anys en barracons, després de que el seu col·legi fos enderrocat per problemes estructurals. La promesa del Districte en el moment de l’enderroc va estar que els alumnes tornarien a tenir el col·legi en el marge de dos anys.

Quatre anys després, continuen en barracons. Des de fa més de dos anys les mares i pares del CEIP, amb el suport de totes les entitats del barri, han reclamat conèixer en quin estat es troba el projecte del col·legi i la seva construcció immediata, i han portat a terme diferents accions de protesta, i mantingut múltiples reunions amb representants polítics. La seva demanda comprenia també la possibilitat poder fer servir el solar on antigament estava ubicat el CEIP per usos escolars. Els barracons es troben actualment al pati del CEIP Alexandre Galí.La transmissió de la informació per part dels responsables municipals ha patit sempre d’una manca de transparència i de compromís ferm.Davant la proximitat de l’època de matriculació i la manca d’informació per part del consistori respecte a l’estat del CEIP, avui la Plataforma del CEIP Mediterrània i diverses entitats del barri havien demanat fer un tractament exclusiu sobre aquest tema a la comissió de seguiment del consell de barri, publicitada com a un espai de treball sobre el temes prioritaris del territori. El Districte però no ha recollit la demanda, i tampoc no ha lliurat la documentació demanada per les entitats (veure adjunt). És per això que les 15 entitats que estaven presents a la comissió de seguiment d’avui l’han abandonada.

La Plataforma del CEIP Mediterrània, l’Avv Barceloneta, l’Associació Barceloneta Alerta, l’Associació de veïns de l’Òstia, els Diables de La Barceloneta, la plataforma d’afectats en defensa de La Barceloneta, Coordinadora de Coros, La veu del barri, Comissió de Festa Major de La Barceloneta , Comissió de Festa del Carrer Pescadors, ACIB (agrupació d’industrials i comerciants), la penya Barcelona-Barceloneta, GAMAR, Barceloneta més Història i l’Ampa del C.E.I.P Mediterrània denuncien la manca de participació en el Consell de barri i demanen:

– informació al AMPA, Plataforma i entitats de l’estat del projecte

– pressupostació de la construcció del CEIP Mediterrània com una prioritat de barri i de Districte

la construcció immediata del CEIP Mediterrània

– ús i gestió escolar del solar fins que comencin les obres

CEIP Mediterrània ja!

Enviat per aigua al coll
dijous 10 de febrer de 2011

Comments are closed.