UN DIA GAIREBÉ RODÓ

Avui hem tingut els actes centrals d’aquest cap de setmana dedicat a la celebració dels 60 anys de les Vivendes del Congrés Eucarístic. Si hem de fer un balanç de com han anat, la quantitat de veïns i veïnes que hi han assistit, la col·laboració de les nostres entitats, i sobretot un ambient agradable i amb la gent molt contenta, cal dir que ha estat un cap de setmana rodó.

Vam començar amb un concert esplèndid de la Coral Oronell i la Banda de Nou Barris divendres a la nit (el dia del 60è aniversari de la primera pedra). Amb la parròquia gairebé plena de tots/es aquells/es qui estimem el nostre barri.
Dissabte els actes de la sortida al carrer dels botiguers i dels 60 anys van animar i omplir la plaça del Congrés de vida i activitat. La veritat és que el temps ens ha acompanyat hi ha fet uns dies magnífics per sortir al carrer i gaudir de la companyia dels veïns.
I avui diumenge, els actes centrals plens de gom a gom. Hem començat al casal de l’Espiga, on s’hi va ubicar la primera parròquia de les Vivendes del Congrés, que després es traslladaria a la plaça. Allà hem sentit testimonis de persones que van viure aquells primers dies del barri, i l’inici de l’acte religiós.
De fet, d’allà ha sortit l’Arquebisbe de Barcelona en direcció a l’Església de Sant Pius Xè formant una processó cap a la Missa solemne.
Després de la Missa hem visitat la primera pedra, al costat de la farmàcia de la plaça del Congrés. La sorpresa ha estat que gran part de les persones allà presents, veïns i veïnes del barri des dels seus inicis, no sabien que aquella era precisament la pedra commemorativa. Testimonis de l’època ens han comentat que aquesta pedra es va posar al mig de la plaça del Dr Modrego, i posteriorment va ser traslladada a la base del gratacels.
Per acabar, la ballada de sardanes i el vermut popular han arrodonit uns dies de celebració per recordar qui som i d’on venim.
Tot això no hauria estat possible sense el treball de la Comissió de Festes, l’Agrupació Congrés, l’Associació de Veïns, la Unió de Botiguers, la coral Oronell, el casal l’Espiga, Caliu, la Parròquia… (espero no haver-me deixat gaire gent, però ha estat tanta, que és molt difícil!. Espero que em disculpin.)
No puc acabar, però, la crònica de les celebracions sense fer esment a l’única cosa que no ha estat a l’alçada  del nostre barri: la representació municipal. Divendres, al concert del dia de l’aniversari, no vam veure el Regidor Raimond Blasi, el qual avui tampoc no ha aparegut per les celebracions oficials. No ha vingut a cap, només se’l va veure una estona ahir en la sortida dels comerciants al carrer. Una absència poc justificable per al barri del Congrés.
I per acabar-ho d’arrodonir, l’Alcalde Trias, havent arribat al barri abans de començar els actes, -en el que suposo ha estat un assessorament equivocat- ha fet que no es presentés a l’acte del casal de l’Espiga, on parlaven els testimonis i ja hi havia el cardenal-arquebisbe de Barcelona. Finalment s’ha presentat a la missa solemne amb uns minuts de retard. Són tres errors de protocol en unes celebracions molt importants per al barri. A mi em fa llàstima com a veí, però em sap greu sobretot per les entitats que ho havien preparat tot amb tanta il·lusió. L’AJUNTAMENT HA D’ESTAR A L’ALÇADA. NI ABSÈNCIES NI RETARDS. No són justificables.
Publicat per Enric Fernández-Velilla
2-06-2013