CIUTADANS DE CONGRÉS-INDIANS, CIUTADANS DE SEGONA

Indignant. El tracte que el govern de CiU està donant al barri de Congrés-Indians
 En el tema dels equipaments del Canòdrom és absolutament vergonyós. Ens estan discriminant i tractant com a un barri de menors d’edat, i això no es pot acceptar.
Avui ha tingut lloc la Comissió d’Urbanisme del Districte, on es presentava la Modificació del Pla General Metropolità que us explicava en un vídeo del meu darrer article. Aquest pla urbanístic talla de socarrel el futur dels equipaments del nostre barri, i tal com està redactat en aquest moment és inacceptable. El que hauria estat lògic i sensat, i que el conseller del PSC Andreu Raya ha demanat en la comissió tal i com ens havíem compromès, hauria estat fer un consell de barri extraordinari per informar els veïns i veïnes, justificar i explicar perquè ho han fet així i donar-lo a conèixer a la ciutadania dintre del termini d’al·legacions. ELS CIUTADANS TENEN LA DARRERA PARAULA, TENEN DRET A SABER, TENEN DRET A OPINAR I TENEN DRET A OPOSAR-S’HI O A DONAR-HI SUPORT. No es pot passar pel futur de Congrés-Indians de puntetes, retallant el dret dels veïns i les veïnes a la participació.
Doncs bé, contràriament a la transparència que demanem i a la corresponsabilitat amb els veïns, els seus plans són explicar-ho en el proper consell de barri ordinari al mes de setembre, és a dir, quan ja no es pugui fer res. El termini d’al·legacions s’acaba el 26 de juny, la propera setmana. Encara sort que els partits polítics (de fet no tots) hem tingut informada l’Associació de Veïns, hem treballat amb ella les al·legacions i hem facilitat així que la taula de treball de les entitats estigui també al dia i pugui al·legar.
Però encara més: en el barri de Sant Andreu han fet consells de barri extraordinaris a dojo, per ensenyar obres de carrers, per parlar de plans del carrer Gran, etc. Ho han fet a tot arreu… EXCEPTE A CONGRÉS-INDIANS. Som CIUTADANS DE SEGONA? Per què el que val en altres barris no val al nostre?
En aquestes condicions, el PSC hem votat en contra de tirar endavant el pla com està concebut i sense dur a terme una participació efectiva de la ciutadania. Creiem que no hi ha dret i que AIXÍ NO ES FAN LES COSES. Els altres grups municipals, a excepció de CiU que ha votat a favor, i d’UpB que no hi era present, han fet reserva de vot. Un “de moment no ens mullem“, que retarda la presa de decisió del govern al voltant d’un consell de barri urgent i amaga les seves intencions de cara al plenari de Districte del proper 8 de juliol, en el qual haurem de votar el pla.
Per acabar-ho d’adobar, avui hem sabut també que les obres d’adequació de l’edifici de la grada patiran un altre retard i no començaran fins després de l’estiu. Potser aquest retard hauria de servir a l’Ajuntament per replantejar-se els usos almenys de manera provisional i trobar una sortida a les reivindicacions de les entitats que demanen un ús temporal de l’edifici a l’espera de que es construeixin els nous equipaments. Dóna la sensació de que la manca de pols reivindicatiu de Congrés-Indians li ve de perles al govern de CiU per no fer res aquí i no buscar solucions als nostres problemes. Com a conseller estic preocupat. COM A VEÍ INDIGNAT. No m’agrada que em tractin així.
Publicat per
Enric Fernández-Velilla