EL PSC DIU NO AL PLA D’ACTUACIÓ DEL DISTRICTE

Rebutjat el Pla d’Actuació del Districte

En el plenari del Districte de St Andreu que ha tingut lloc aquesta tarda, els grups municipals del PSC, ICV i PP hem rebutjat el Pla d’Actuació del Districte (PAD) per als propers tres anys. Els motius són diversos, però en vull ressaltar alguns que afecten a Congrés-Indians directament:
En primer lloc, considerem que el PAD maltracta d’una manera prou significativa el nostre barri. Si bé assegura que cada barri ha de tenir unes solucions particulars, oblida completamentla nostra situació.
M’explico: tots sabeu que a Congrés-Indians hi ha una manca d’equipaments deguda a que no teníem sòl per edificar-los. Doncs bé, en aquest PAD s’ignora totalment que ara tenim els espais del Canòdrom i el treball de les entitats per pensar-ne l’ús. Això, dit d’una altra manera, significa que el govern de CiU passarà per alt les necessitats del nostres veïns, almenys durant els propers 4 anys. I no només això, també volen refer el pla d’equipaments que va costar 4 anys de treballs a les entitats.
L’únic equipament del que parlen és el local de l’Associació de veïns, qui com sabeu l’ha cedit a l’Ajuntament. Sobre ell diuen que cal redefinir-ne l’ús, sense proposar res. El que és molt simptomàtic, però, és la manca de respecte cap a l’Associació i la seva història, quan anomenen el local com “Espai Felip II” i no utilitzen el seu nom.
No busqueu més coses sobre el barri al PAD. Només un pressumpte arranjament dels jardíns de la plaça del Dr Modrego (quins jardíns?) i, això si, canvis en la plaça del Canòdrom, la qual sembla que perdrà definitivament l’aparcament soterrani. De tota manera, i encara que no construeixin cap aparcament, està previst que iniciïn un estudi sobre l’Area Verda.
En fi, poc coneixement del barri, poques solucions i poca voluntat. Fins i tot, quan hem demanat desglosades les actuacions a Congrés-Indians han copiat les d’altres barris i hem trobat perles com que canviaran els tarongers per altres arbtes (busqueu els tarongers al barri) i endreçaran els solars buits (només en tenim un, i és privat).
Per tot això, el PSC ha decidit que el PAD presentat no compleix amb les necessitats de Congrés-Indians i hem votat en contra de la seva aprovació.
Publicat per Enric Fernández-Velilla
21-09-2012