ELS 60 ANYS DEL CONGRÉS, AL PLENARI DEL DISTRICTE

L’equip de govern del Districte de Sant Andreu.
Va presentar en el plenari d’ahir a la nit la Mesura de Govern (cliqueu per llegir-la) sobre els actes de commemoració de la posada de la primera pedra de les Vivendes del Congrés (que està al peu del gratacels de la plaça del Congrés amb Felip II, al costat de la Farmàcia).
En el debat de la Mesura vam deixar clar que el Grup Municipal del PSC hi està d’acord, però també vam voler expressar que l’acció de govern al barri no es pot acabar només en això, i vam posar sobre la taula diversos temes:
– En primer lloc, gran part de la feina que es vol presentar ja ha estat feta i presentada per les entitats durant els darrers anys: reculls de fotos de l’Associació de Veïns i la Plataforma de Pistes Vèlia, vídeo de la transformació del barri (Associacio de Veïns), vídeo amb els testimonis dels origens del barri (casal)…
– També vam comentar que si es vol recuperar la història del Congrés, primer cal ser respectuosos amb els noms dels pocs edificis amb història que tenim. En particular ens referíem al menyspreu del Districte al nom del local de l’Associació de Veïns, al qual anomenen Espai 222. Pensem que s’ha de respectar el nom que té per a la gent del barri, que a més és en certa manera un homenatge a la gent que ha lluitat per la nostra ciutat des dels barris.
– Respecte de noms, vam proposar a l’equip de govern que posi sobre la taula el recuperar noms que formen part de la memòria i que no s’haurien de perdre. Ens referíem especialment a valorar el nom de “Jardíns de les antigues pistes de patinatge” als Jardíns Vèlia, o a posar el nom de “Plaça del Canòdrom” a l’espai on abans hi havia la pista de llebrers. Tampoc no estaria malament posar alguna placa als Jardíns Massana recordant que allà hi havia hagut el camp de futbol. El conseller Cervelló ens va dir que no estaven per aquesta tasca.
– Finalment, vam comentar que en dos anys de legislatura (mig mandat) encara no han fet res al nostre barri. Del Pla d’Ascensors “nunca más se supo”, dels equipaments del Canòdrom, res de res, d’espais per entitats, arranjaments a la via pública, plans socials per a la gent gran, etc, res de res, Per acabar vam fer la reflexió de que esperàvem que aquesta mesura de govern no fos un simple caramel per distreure els veïns i veïnes d’una acció de govern fins ara molt pobra.
La resta del plenari va tractar diversos temes, dels quals potser cal destacar que en l’informe del regidor li vam preguntar perquè el Districte de Sant Andreu és el que menys inversió rebrà de Barcelona després del pacte PP-CiU per enguany. En total només un 5% de la inversió total de la ciutat vindrà al Districte. No hi ha diners per equipaments ni via pública… a Sant Andreu. El regidor no va tenir resposta, però en la seva defensa va sortir la regidora del Partit Popular Glòria Martín, la qual va dir que no s’havien de fer afirmacions com aquestes però no va negar en cap moment la realitat dels números: El pacte d’inversions entre l’Alcalde Trias i el PP deixa abandonat el Districte de Sant Andreu. No hi ha diners… per a Sant Andreu.
Publicat per Enric Fernández-Velilla
08-05-2013