LA MOBILITAT AL BARRI

Dimecres 13 vam celebrar la comissió de seguiment del consell de barri de Congrés-Indians

Per parlar de mobilitat. Van sortir diversos temes que havíem plantejat per mitjà de precs per escrit des del nostre grup municipal i que coincideixen amb reclamacions d’altres veïns total o parcialment. Són les següents:
1- Havíem demanat possibilitar el gir a l’esquerra al Passeig Maragall (sentit ciutat) a l’alçada de Pinar del Río, per entrar al barri aprofitant la cadència dels semàfors, i la instal·lació d’un semàfor que ho permetés. De moment han pintat la línia discontínua, i el gerent del Districte ens va dir que estan esperant resolució definitiva (pensa que positiva) per instal·lar el semàfor.
2- Al mateix Pinar del Río havíem demanat un Stop a Jordi de Sant Jordi. L’han posat, però els cotxes segueixen passant a gran velocitat, i l’associació de veïns va demanar que hi posin bandes rugoses. El Districte s’hi va comprometre.
3- Cruïlla Garcilaso-Francesc Tàrrega. Hem demanat un Stop (hi ha un Cedeixi el Pas) i bandes rugoses. Aquesta cruïlla és de les més problemàtiques. També pintaran el carrer Garcilaso amb senyals de Zona 30.
                                              Ocupació de voreres estretes a Cardenal tedeschini  Vehicles industrials a Cardenal Tedeschini

4- Cruïlla Garcilaso-Acàcies: Havíem demanat un mirall que permetés veure Garcilaso des d’Acàcies, que han instal·lat, però els vehicles venen des d’Acàcies molt ràpid. També s’hi posaran bandes rugoses.
5- Cruïlla Prat d’en Roquer-Alexandre Galí: Havíem demanat alguna solució per a l’aparcament en lloc prohibit que impedeix la visió i obliga a fer maniobres complicades. Ens van dir que pintaran d’una manera diferent la cruïlla, fent un carril per entrar al passatge de l’Ordi.
6- Cruïlla Sant Pascual Bailón /Cardenal Tedeschini: consolidaran l’aparcament al mig de la cruïlla, pintant les places que realment hi càpiguen sense provocar problemes de circulació i impedint l’aparcament desordenat.
7- Carrer Concepción Arenal: Per limitar la velocitat dels vehicles no ha servit el control de la cadència dels semàfors, sempre n’hi ha una que permet córrer. Incrementaran la vigilància.

8- I l’estrella del barri: el nostre grup municipal i diverses entitats hem demanat de manera recurrent una solució al carrer Cardenal Tedeschini entre Concepción Arenal i Pardo. Els vehicles industrials són massa llargs per aparcar en semibateria (foto) i envaeixen tant la calçada com les voreres (foto). Alguns veïns asseguren que els propietaris fan la picaresca d’aparcar un cotxe durant el dia i substituir-lo per la furgoneta quan acaben la jornada. Aquesta situació és un perill per la manca de visibilitat que produeixen, una incomoditat i dificultat per als vianants discapacitats i fa molt penosa l’entrada al barri. Ens van dir que provaran una mesura de reduir l’espai per aparcar amb una línia de fitons paral·lela a la vorera i a 1m de distància.
Publicat per Enric Fernández-Velilla
16-03-2014