Treballadors de la Vall d’Hebron acampen a la recepció contra les retallades

Una seixantena d’empleats de l’hospital han passat la nit a la recepció del centre en contra de les tisorades a la sanitat públicaDe moment s’hi estaran fins demà dimecres, tot i que en assemblea decidiran si mantenen la protesta
 Barcelona – EFE
Els treballadors protesten a la Vall d’Hebron de Barcelona Foto: ROBERT RAMOS.

Uns seixanta treballadors de l’hospital de la Vall d’Hebron de Barcelona han decidit dormir durant dues nits a la recepció de l’hospital per protestar per la política de retallades que, segons la seva opinió, s’està portant a terme al centre.

L’acampada ha començat aquest dilluns a les 19 hores quan alguns treballadors han ocupat la recepció del centre amb sacs de dormir per passar la nit. Els diferents torns de l’hospital s’aniran rellevant al capdavant de la protesta perquè el personal no s’absenti del seu lloc de treball i així evitar que l’acampada afecti al servei als usuaris. De fet, les seves reivindicacions també han rebut el suport d’alguns malalts ingressats

Segons han afirmat els manifestants, l’ocupació es va decidir dijous passat en una assemblea del col·lectiu “Indignats”, un grup de Facebook que no té res a veure amb l’acampada de plaça Catalunya i que està format per personal sanitari en contra de les retallades. “L’hospital està tancant plantes -ja hi ha una planta sencera buida per llogar-, rebaixaran sous, canviaran els horaris, trauran el plus de productivitat, disminuiran les pagues extres… Per això, i com ningú ens fa cas, hem decidit prendre mesures més dràstiques”, ha explicat Paqui Rodríguez, una infermera del centre.

Un altre dels objectius de l’acampada, que acabarà demà dimecres al matí, és advertir els usuaris de les conseqüències de les retallades, per això no estalvien esforços a explicar el motiu de la seva protesta als ciutadans que entren a l’hospital. “Diuen que la qualitat no baixarà, però és clar que és mentida. No es pot fer el mateix amb menys diners però els usuaris no estan informats”, lamenta la Paqui.Dimarts, 7 de juny

Avui.cat
7-06-2011