El Parlament donarà suport a les consultes per la independència

Barcelona ACN

“El Parlament respecta i fa costat” a les consultes sobiranistes que s’estan celebrant arreu del país i especialment a Barcelona el proper 10 d’abril. Així resa el tercer punt de la moció que ha presentat Solidaritat Catalana per la Independència i que demà aprovarà el Parlament gràcies als vots de Convergència i Unió.

Barcelona Decideix ha organitzat jornades de vot anticipat a Gràcia
Foto: ORIOL DURAN.

Segons el redactat la cambra “defensa” el dret de la societat civil catalana a expressar-se lliurement a través de consultes a la ciutadania i “agraeix” la implicació de les persones voluntàries que organitzen els referèndums. La moció inclou també en el seu primer punt el reconeixement del Parlament del “dret a l’autodeterminació dels pobles com un dret irrenunciable de Catalunya”.El secretari general de SI Uriel Bertran s’ha mostrat especialment satisfet amb l’acord a que han arribat amb CiU i ha destacat que en el text es considera la cambra “com seu de la sobirania del poble de Catalunya”.

Segons Bertran mai s’havia reconegut de manera tan clara en les resolucions parlamentaries el dret a l’autodeterminació, i tampoc s’havia especificat mai que “la sobirania del poble català resideix a la cambra”. Dos punts que Bertran considera de gran “valor polític” perquè fonamenten l’articulació de la llei d’independència que ha presentat la seva formació.

Pel que fa al suport a les consultes aquest arriba fins el punt d’oferir la cambra a la plataforma que les organitza a Barcelona. Si Barcelona Decideix ho vol podrà utilitzar el Parlament com col·legi electoral el dia de la consulta.

La moció que volia presentar SI incloïa el reconeixement a Kosovo com estat independent però després de les negociacions amb CiU aquesta part s’ha eliminat del text i Solidaritat la recollirà en una altra moció.

Avui.cat
9-03-2011