1 de juliol: Comissió de seguiment del Consell de Barri

El 12 de gener d’enguany vam constituir oficialment el Consell de Barri de Congrés-Indians. En aquella reunió també es va donar l’oportunitat als assistents d’apuntar-s’hi a la seva comissió de seguiment, que es reunirà per primera vegada aquesta setmana.
La reunió és oberta només a aquells que s’hi van apuntar en el seu moment, persones individuals i representants d’algunes entitats. El seu objectiu és treballar els temes que s’han presentat o es presentaran al consell de barri. La periodicitat de les seves trobades dependrà de la seva dinàmica. En concret a la reunió del dia 1 treballarem el pre-diagnòstic del barri, en el qual es parla dels recursos, problemàtiques, oportunitats, etc. Les seves conclusions es presentaran en el proper Consell de Barri del segon semestre.
Així, el pla de consells participatius de barri queda de la següent manera:
– Cada semestre un Consell de Barri (dos a l’any), amb reglament, en el que s’hi poden fer propostes i posicionaments de les entitats.Tenen un acta o resum oficial i es poden votar propostes. Només poden votar les entitats del barri que estiguin registrades.
– Dos consells veïnals l’any, intercalats amb els consells de barri. Aquests consells veïnals tenen un format semblant a l’audiència pública, i en ells els veïns que ho desitgin es poden dirigir a la Regidora per fer-li arribar les seves demandes. En aquests consells no hi ha votacions ni posicionaments.
– Almenys dues comissions de seguiment anuals, entre consells de barri. Per treballar a porta tancada amb les entitats els temes dels consells de barri.
Enviat per Enric Fernández-Velilla
dilluns 28 de juny de 2010