L’Ajuntament no respecta LA ZONAVERDA

LA PLATAFORMA CAN ROS VERD INFORMA AL VEÏNAT

L’Associació de Veïns i la Taula de Treball del Canòdrom han difós una informació esbiaixada i parcial del tema. Per això, la Plataforma Can Ros Verd ha cregut oportú escriure aquesta nota perquè els veïns del barri disposin de més informació.

Què pretén la Plataforma Can Ros Verd? Que no s’edifiqui en el terreny de les pistes de tennis de la Masia de Can Ros, catalogat com a zona verda, ni a l’illa del Canòdrom, i per tant que des de el Centre d’Art a la Masia sigui un espai verd i lliure tal com ja és ara.

Què pretén la Taula de Treball d’Entitats del Congrés? La Taula, fundada per la mateixa Associació de Veïns  i integrada per associacions del barri i fora del barri, vol edificar uns equipaments pensant, en alguns casos, en els seus interessos.

Què quedaria llavors pel Barri? El que defensa la Plataforma: UNA ZONA VERDA  i d’esbarjo per a tota la ciutat.

I, què volen l’Ajuntament i l’Associació de Veïns del Congrés? L’Ajuntament, secundat fidelment per l’Associació de Veïns i la Taula, vol  equipaments sobretot, i el que quedi de terreny, si en quedés una mica i ofegat d’edificis, per a zona verda. A més, fa unes setmanes, l’Ajuntament va decidir construir una escola de 18 aules en les pistes de tennis. Com que  tot no cap en aquest espai, l’Ajuntament està en tractes amb els propietaris del Garatge i Rentat de Cotxes que hi ha al costat –qualificat com a zona d’equipaments– per a construir-hi el poliesportiu.La Plataforma Can Ros Verd demanà, des de sempre, posar en aquest espai, no només el poliesportiu sinó tots els equipaments.

L’Associació de Veïns  ha informat al barri de la posició de la Plataforma? No, mai.

Si en la declaració d’intencions de l’Ajuntament està crear zones verdes allí on hi hagi la menor possibilitat, per què aquí es vol fer exactament el contrari? I més quan aquesta zona és una de les de més alta densitat de població de Barcelona, i amb un altíssim índex de contaminació ambiental i acústica (Av. Meridiana). N’hi hauran interessos…?

Al barri del Congrés, hi ha més espais lliures? Els dos únics que queden són el Canòdrom i les pistes de tennis, ja qualificades com a zona verda. Els maons s’ho han menjat tot! A més a més, existeixen  altres alternatives molt viables per equipaments.

Si els interiors de les illes els estan convertint en zones verdes, per què aquí es vol fer exactament el contrari?

Per què les nostres preguntes i propostes -lògiques, coherents, sostenibles i beneficioses per al barri i per a Sant  Andreu-, no tenen acollida en els Consells de Barri, en l’Associació de Veïns o en la Taula de Treball?…?

Què pensem de la gestió de l’Ajuntament en aquest assumpte? Pitjor, impossible. Vol construir a l’única zona verda del barri i no en altres i grans espais de Sant Andreu (antigues Casernes, Maquinista, terrenys de l’AVE, Sagrera,…) on és volen construir molts pisos.

Barcelona, juny de 2010                                               Plataforma Can Ros Verd

Recollida de signatures: Gimnàs Yawara                 canodromobert@yahoo.es