Remodelen la font de passeig de Gràcia

Tindrà nous efectes de color i llum, i se’n millorarà l’eficiència energètica

P.Mercade

L’Ajuntament de Barcelona està remodelant la font ornamental situada a la cruïlla de passeig de Gràcia amb Gran Via. Les obres, que tenen un pressupost de 240.000 euros, substituiran el circuit hidràulic dels brolladors, així com el sistema d’il·luminació de la font.

L’Associació d’Amics del Passeig de Gràcia està satisfeta amb aquesta actuació perquè “era una demanda històrica”, segons va explicar el president de l’entitat, Lluís Sans. Admet, però, que potser no hauria calgut fer coincidir les obres amb la campanya de vendes de Nadal. “Segurament aquest no era el millor moment, però millor ara que mai”, diu Sans. Les tanques envolten la font que hi ha a la cruïlla de Passeig de Gràcia amb Gran Via que estan remodelant

Foto: J.LOSADA.

Amb aquestes obres es canviarà el sistema hidràulic dels brolladors –canonades, vàlvules, bombes i col·lectors– i se substituirà tota la instal·lació elèctrica. També se substituiran els llums tradicionals per uns de tipus LED que permetran reduir la despesa de consum energètic. La il·luminació, que ara és fixa, passarà a ser dinàmica i a tenir més d’un color. Pel que fa a l’ornamentació de la font, el brollador central serà més visible, ja que passarà dels quatre metres d’altura actuals als deu.

El punt Avui
22-11-2011