Una de cada cinco mujeres que sufre fractura de cadera muere un año después

Una de cada cinco mujeres que sufre una fractura de cadera muere un año después de haber sufrido el accidente que le causó este daño, según señala un estudio observacional sobre la osteoporosis realizado con datos de más de 210.000 pacientes de más de 65 años.

La investigación ‘Real World Effectiveness Study’, publicada en ‘Osteoporosis Internacional’, tiene en cuenta que en el caso de las mujeres mayores de 45 años la fractura osteoporótica, y especialmente la de cadera, provoca al año más días de hospitalización que los generados por patologías como el infarto de miocardio, el cáncer de pulmón o la diabetes.

Europa Press
Asimismo, recalca que las fracturas osteoporóticas y las de cadera, en concreto, constituyen un problema de salud pública responsable de un aumento de la mortalidad, discapacidad funcional y costes adicionales de Atención Primaria.

Leer más >>

El ladrón y ´la bona gent´

Estas personas y los que fueron a escucharles espontáneamente en plena calle son una representación ejemplar de la buena gente de este país

Francesc-Marc Álvaro
Hasta el momento, la imagen que más me ha impactado del caso Millet ha sido la de los miembros de los coros del Orfeó Català, la Escola Coral y el Cor de Cambra del Palau de la Música interpretando El cant de la senyera frente al emblemático edificio, el pasado viernes, en señal de repulsa contra lo sucedido y en defensa de su buen nombre ante las acusaciones vertidas por el ex presidente de la entidad en su confesión pública.
Estas personas y los que fueron a escucharles espontáneamente en plena calle son una representación ejemplar de la buena gente de este país, lo que se ha venido en llamar la bona gent de Catalunya. Los rostros de los congregados lo decían todo: estupor, rabia, indignación… Y necesidad de seguir adelante con dignidad, a pesar de todo. Se habla mucho estos días del daño que puede causar a la sociedad civil catalana y a la burguesía local lo que durante años ha perpetrado Fèlix Millet al frente de la Fundació Orfeó-Palau de la Música Catalana. Hay preocupación e inquietud en los despachos más altos y en las casas más exquisitas de la ciudad por el impacto que pueda tener el escándalo. La manzana podrida molesta más cuando los focos la iluminan.

Leer más >>

“Aquesta tardor serà més conflictiva del que és habitual”

Xavier Alegret
UGT Catalunya
21/09/2009
En més de vint anys al capdavant de la UGT de Catalunya, Josep Maria Àlvarez no s’havia hagut d’enfrontar mai a una situació tan difícil com l’actual. Les crisis empresarials són més que habituals i els treballadors en són els principals perjudicats, i mentrestant ningú no hi troba solucions.

L’atur torna a pujar amb força i la consellera Serna creu que no arribarà al 20%. Què li sembla?

No sé si hi arribarem o no, però la constatació és que tenim un panorama en el qual es continua destruint ocupació i no tenim certeses de quan entrarem en un procés de recuperació. Ja veurem si al gener les coses comencen a millorar. I el que han de fer els governs són polítiques per crear ocupació.
Però la crisi continua malgrat tots els plans d’ajut. Què més s’ha de fer?
Donar crèdit. El problema és que els diners que ha posat el govern central a disposició de les entitats financeres perquè donessin crèdit no arriben a empreses i famílies……

Leer más >>

Els pilons de protecció de la Sagrada Família es desvien

La prova pilot de l’últim mes detecta desviaments de fins a 20 centímetres. Els tècnics d’Intemac avisen que l’error pot ser més gran davant la façana del temple pel pes de l’edifici
Quim Torrent
Sagrada Família
El túnel del TGV a l’Eixample no deixa de generar incògnites. Més ben dit, la pantalla de protecció del temple segueix donant maldecaps als tècnics d’Adif. Els resultats de la prova pilot de la pantalla no són del tot positius. Segons ha pogut saber l’AVUI, alguns dels 15 pilons de prova que s’han construït a la plaça de la Sagrada Família han tingut desviaments de fins a 20 centímetres.
“Estem dins d’un desviament acceptable -explica una font molt pròxima a l’obra-, però caldrà extremar les precaucions si la pantalla s’acaba fent sota la façana del carrer Mallorca”. En una obra normal, que els pilons de formigó que s’enfonsen fins a 40 metres de profunditat tinguin un desviament de 20 centímetres no seria un problema, però les característiques de la Sagrada Família i la proximitat del túnel fan que la precisió hagi de ser màxima. I aquí cal tenir en compte que el túnel passarà a només 75 centímetres de la vertical dels pilars

Leer más >>

A qui representa una associació de veïns?

ALERTA EM LES ÀREES VERDES

Les associacions de veïns tenen una història molt interessant. En els seus orígens, les formaven persones que lluitaven per semàfors, guarderies, transport públic i zones verdes, però també es van enfrontar al franquisme en demanda de llibertat.
Actualment aquestes agrupacions s’han convertit en satèl.lits de partits polítics o d’ajuntaments. A Barcelona és difícil trobar-ne una d’independent, com la del parc de la Ciutadella, la de Laforja de Sant Gervasi i L’Hòstia, de la Barceloneta, integrades per gent sana i lliure de manipulacions. Com a conseqüència d’això i de les actituds de la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB), contínuament neixen plataformes: contra l’AVE, contra les àrees verdes, SOS Tibidabo, Veïns Afectats Barri del Congrés……

En qualitat de president de la Plataforma Veïnal i de Comerciants de Barcelona, contrària a les àrees verdes, vaig assistir recentment a una assemblea al centre cívic Can Felipa. No vaig ser convidat a la taula, ja que allà tots estaven d’acord amb les àrees verdes. El debat no va existir; eren monòlegs d’un tècnic de B:SM, del president de l’associació de veïns de la Vila Olímpica i membre de la FAVB i de dos representants del Poblenou. En el torn de preguntes, vaig argumentar la meva oposició; els assistents van aplaudir, però algú de la taula em va acusar de ser un “rebentaassemblees” i em va invitar a abandonar la sala, cosa que vaig fer, naturalment, així com diverses persones més. Al final, l’àrea verda va ser acceptada per 31 vots a 21. Hi ha 70.000 residents al Poblenou: ¿no seria més democràtic fer una consulta popular entre tots els veïns?

Barcelona una de las ciudades más caras del mundo

Barcelona y Madrid ocupan los puestos 22 y 26, respectivamente, del ‘ranking’ de ciudades más caras del mundo, según el estudio ‘Precios y salarios’ realizado por UBS, que analiza un total de 73 urbes por coste de vida.

El ‘top ten’ de ciudades más caras está encabezado por Oslo, Copenhague, Zurich y Ginebra, a las que siguen Tokio, Nueva York, Helsinki, Viena, París y Dublín. Por contra, al final de la lista aparecen Bombay, Delhi y Manila.

Leer más >>