Barcelona en Comú es presenta per “derrotar Trias”

Ada Colau serà previsiblement la cap de llista de la candidaturaLa plataforma canvia la seva denominació anterior de Guanyem Barcelona

Barcelona – ACN

Ada Colau presenta l’acord de confluència de ‘Barcelona En Comú’ per a les eleccions municipals Foto: EFE/TONI GARRIGA.

El procés de confluència de les esquerres a la ciutat de Barcelona s’ha presentat avui dimarts amb el nom de Barcelona en comú. Els promotors de la iniciativa, que finalment no es dirà Guanyem Barcelona, han declarat que l’objectiu de cara a les eleccions municipals és “derrotar Trias”. Ada Colau és la previsible cap de llista d’una candidatura que no quedarà definida fins que es completi el procés de primàries. La fórmula amb la qual es presentaran a les eleccions serà la de coalició de partit

Els líders de la plataforma electoral han manifestat que el pròxim 24 de maig “els veïns podran triar entre el model de ciutat de Trias, de corrupció, desigualtat, precarietat i atur i la nostra alternativa amb la gent de protagonista”.

La presentació s’ha fet aquest al matí al Centre Cívic Pati Llimona, al districte de Ciutat de Vella de Barcelona, on han intervingut un representat d’ICV, EUiA, Podem, Procés Constituent, Equo i representants de la societat civil, un per cada formació política que aplega el projecte.

Les primàries per escollir el cap de llista començaran aquesta mateixa setmana, un cop se’n publiqui el reglament.

L’única candidata que ja ha mostrat voluntat de presentar’s-hi és Ada Colau, que donarà a conèixer el seu equip tan bon punt comenci el procés. A les primàries per encapçalar la candidatura podran optar tots aquells que ho vulguin i aportin el seu propi equip de govern (entre 5 i 20 persones).

Els representants de Barcelona en Comú han explicat que l’elaboració del programa de govern s’estendrà a la participació ciutadana, i que no es limitarà als partits polítics que formen part del projecte. Les línies generals, però, ja les ha apuntat aquest dilluns Colau: més participació ciutadana en les grans decisions de la ciutat (consultes populars; relació telemàtica entre els ciutadans i el govern municipal), acabar amb “els privilegis de les elits polítiques econòmiques”, combatre l’atur, garantir els drets socials, acabar amb els desnonaments i combatre la pobresa energètica.

Optimisme

L’aspirant a candidata s’ha mostrat optimista respecte dels resultats de les properes eleccions municipals i ha explicat que “fer fora CiU” és una prioritat. No ha aclarit, però, si respectaran la norma no escrita que hi ha a la ciutat: sempre ha governat a llista més votada.

En tot cas, si finalment no són la força més votada i decideixen pactar amb altres forces polítiques per accedir al govern de la ciutat, sotmetrien la decisió a consulta popular.

El principal contribuent al finançament de la candidatura serà ICV-EUiA, si bé s’obriran vies perquè la ciutadania col·labori a través de microcrèdits. La seva presència a l’Ajuntament garantirà que Barcelona en Comú tingui cobertura als mitjans de comunicació públics. La denominació que apareixerà a la butlleta electoral probablement apareixerà tant el nom d’ICV-EUiA com el de Barcelona En Comú.

El secretari general de Podem Barcelona, Marc Bertomeu, ha destacat que el 91% dels 1500 militats de la seva formació van votar a favor de l’acord. Segons Bertomeu, el projecte “permetrà recuperar per a la ciutadania les institucions en mans de la màfia”.

Per la seva banda, Janet Sanz, regidora a l’Ajuntament per ICV-EUiA, ha dit que, per al seu partit, “el dret a la ciutat passa per no tenir una ciutat fracturada, sinó una ciutat al servei de la gent humil”. Sanz ha criticat que Trias “hagi estat segrestat pel luxe i el classisme”. “Anem a per totes, anem a guanyar”, ha conclòs.