Els veïns insten a enderrocar ara l’anella viària de Glòries

Les entitats de la Sagrada Família, el Poblenou, el Fort Pienc i el Clot-Camp de l’Arpa s’indignen amb la paralització de l’obra
Recorden a l’alcalde que CiU també va aprovar la reforma i l’enderroc

Eva Garcia Pagán
Els veïns no volen sentir a parlar ni de més endarreriments ni de demores sine die. Les associacions de veïns de la Sagrada Família, el Clot-Camp de l’Arpa, el Poblenou i el Fort Pienc es van mostrar ahir “en total desacord” amb la proposta de l’Ajuntament de Barcelona d’aturar la construcció dels túnels viaris i l’enderroc de l’anella viària a la plaça de les Glòries.
En un comunicat que les entitats van fer públic ahir, però que dijous ja avançaven responent a preguntes d’aquest diari, els veïns asseguren que estan “d’acord a millorar el projecte i planificar raonablement les obres corresponents, però sense que això signifiqui afegir més anys d’endarreriments als que ja fa que dura”.
“Hem de recordar que el pla de les Glòries va ser aprovat amb el vot, entre d’altres, del seu partit, CiU, només fa 4 anys”, diuen en el text adreçat a l’alcalde i li recorden que “l’enderroc de l’anella viària i els túnels de la Gran Via i la Diagonal constitueixen uns dels elements bàsics de la reforma de la plaça, sense els quals no és possible la transformació que està en marxa”.

La plataforma veïnal està d’acord a “millorar el projecte i planificar raonablement les obres corresponents, però sense que això signifiqui afegir més anys d’endarreriments”.La degradació que dura
Els veïns insisteixen que “l’actual situació de degradació, contaminació fora de tots els límits legals, sobresaturació de trànsit, etc., no es pot allargar més i més anys” i recorden que hi ha una dotzena d’equipaments pendents d’aprovar o de fer als barris de la Sagrada Família, el Clot-Camp de l’Arpa, el Poblenou i el Fort Pienc. Amb tot, recorden que hi ha dos equipaments que tenen el projecte aprovat (l’edifici destinat al CAP i centre per a la gent gran del carrer Bolívia i l’edifici Sòcol, per a diversos equipaments locals) i que l’escola dels Encants ha d’estar en marxa l’any 2013.

Tanmateix, els veïns recorden que hi ha constituïda una comissió de seguiment de la reforma, en què hi ha representades les associacions de veïns i que, no obstant això, la decisió municipal la van conèixer a partir d’unes declaracions que el regidor de Sant Martí, Eduard Freixedes, va fer en exclusiva a aquest diari. “Quan el regidor Eduard Freixedes indica que «cal establir nous mecanismes de participació», no creiem que aquesta forma de presentació sigui el millor exemple de la nova participació que ens ofereix a les entitats dels barris”, asseguren en la nota i insisteixen a defensar els models de participació existents, “tot i que són millorables”.

Per la seva banda, el president del grup municipal d’ICV-EUiA a Barcelona, Ricard Gomà, donava ahir ple suport a la demanda del moviment veïnal i assegurava que “sense el desmantellament del tambor és impossible escometre la reforma de l’entorn”. “La nova fase ha de prioritzar el desenvolupament dels equipaments de proximitat”, va dir.

LA FRASE
La degradació, la contaminació fora dels límits legals i la sobresaturació del trànsit no es pot allargar
Associacions de veïns de la zona

Publicat a El Punt Barcelona