Rigau anuncia que hi haurà 900 mestres menys el curs que ve

Ensenyament admet davant els sindicats de professors que només cobrirà la meitat de les 1.800 jubilacions previstesLa consellera es reuneix amb els sindicats per concretar el pla de retallades

BARCELONA EUROPA PRESS

La conselleria d’Ensenyament de la Generalitat ha admès aquest divendres davant dels sindicats de professors que el pròxim curs prescindirà de 900 docents, ja que només cobrirà la meitat de les 1.800 jubilacions que es produiran, segons ha explicat a la sortida de la reunió la portaveu de la Federació d’Ensenyament de CCOO, Montse Ros.

L’argument de la conselleria és l’aplicació del decret de prorrogació del pressupost de la Generalitat per al 2011 aprovat al gener, que només preveu cobrir el 50% de les jubilacions de funcionaris i que farà que, de les 1.800 jubilacions que es preveuen -ordinàries i anticipades-, hi hagi 900 professors menys per afrontar l’arribada de 15.000 nous alumnes, lluny dels 3.400 acomiadaments que temien els sindicats.

Segons les dades ofertes per la conselleria, Ros ha concretat que només 200 col·legis podran seguir impartint la sisena hora, ja que, dels 1.800 mestres dedicats a aquest reforç, el departament disposarà de 540.

El Punt
15-04-2011