L’ombra de les primàries plana sobre la candidatura d’Hereu

La possible entrada en escena de Tura agita el PSC i amenaça les aspiracions de l’alcalde

Després d’una petita treva durant les festes de Nadal la batalla política per l’Ajuntament de Barcelona ha tornat amb força. Només ha calgut un dia perquè s’encenguessin tots els focs i perquè la figura de l’alcalde actual, Jordi Hereu, tornés a trontollar. La comissió que va celebrar dilluns l’executiva nacional dels socialistes va servir per recuperar Montserrat Tura com una possible alternativa interna a Jordi Hereu, ara que Ferran Mascarell ja no hi està interessat. L’actual alcalde va haver de respondre a tots aquests moviments des de la Seu d’Urgell, en un acte que havia organitzat per defensar la candidatura dels Jocs d’hivern del 2022. Tímidament, Hereu va assegurar que, si aparegués una alternativa, ell es presentaria a primàries: “Jo em dec als barcelonins i a la ciutat de Barcelona. A ells em dec i m’ofereixo per encapçalar el projecte que lideri la Barcelona del present i del futur”.

Oficialment, ningú al PSC ha qüestionat la candidatura de Jordi Hereu, alcalde des del 2006 i vencedor ajustat dels comicis del 2007. El gest de Tura dilluns a l’executiva, quan va demanar “un període de reflexió”, va ser vist amb bons ulls per l’aparell del partit, tot i que el context impossibilita que donin un suport explícit a la seva candidatura.

L’aparell socialista veu amb extremada preocupació el fet que les enquestes parlin d’una derrota a l’ajuntament de la capital catalana històric feu de poder del PSC, especialment després de la desfeta del 28-N i pel pes que té el consistori barceloní en l’equilibri de poders a la diputació. Això ha propiciat un poc dissimulat nerviosisme que de moment només es justifica assenyalant la demoscòpia: “Les enquestes indiquen que, en popularitat, Tura està més ben valorada que Hereu I és dona”.

Leer más >>

El districte de les Corts assumeix la remodelació de tota la plaça del Centre

Encarrega un avantprojecte que també inclou acabar l’ampliació de voreres a l’avinguda de Madrid. S’eliminarà el doble sentit de circulació de vehicles

Tot i que la plaça del Centre pertany administrativament tant al districte de Sants-Montjuïc com al de les Corts, de la mateixa manera que l’avinguda de Madrid fa de frontera entre els dos territoris, ha estat el consell municipal cortsenc el que ha pres la iniciativa de resoldre un deute ciutadà, en termes de millora de l’espai públic, que s’arrossegava des de fa prop d’una dècada.

La regidora executiva de les Corts, Montserrat Sànchez, va explicar que ha encarregat la redacció d’un ambiciós avantprojecte que ha de suposar, d’una banda, la modernització de la plaça del Centre i, de l’altra, l’acabament de l’ampliació de voreres de l’avinguda de Madrid, que només s’havia executat al tram entre la Riera Blanca i l’avinguda de Carles III. Ara es tracta de prolongar l’ampli espai de què disposen els vianants en la primera secció de l’avinguda de Madrid, tant a la vorera de mar com a la de muntanya, fins al final de la via a l’avinguda de Josep Tarradellas, on comença l’Eixample.

Leer más >>

El PSC de Barcelona repta els rivals d’Hereu a unes primàries

La federació de la capital catalana deixa clar, però, a qualsevol hipotètic aspirant que el seu únic candidat és l’alcaldeLa decisió es produeix quan Hereu encara no ha estat ratificat per la direcció nacional

La federació de Barcelona del PSC continua fent moviments tàctics per blindar la candidatura de Jordi Hereu a l’alcaldia de la capital catalana. La comissió executiva dels socialistes barcelonins, reunida ahir, va “advocar per posar les màximes facilitats” a la celebració d’unes eleccions primàries de caràcter intern, en cas que hi hagi més d’un aspirant a ser el cap de llista de la formació als comicis locals del proper mes de maig. Un moviment tàctic que es produeix quan un dels màxims rivals potencials d’Hereu, Ferran Mascarell, ha quedat desactivat després del seu nomenament com a conseller de Cultura, i sense que ara per ara hi hagi cap nom sobre la taula que sembli disposat a batre’s en duel amb l’alcalde. Així mateix, aquest anunci de celebració d’unes hipotètiques primàries també s’interpreta com l’enèsim cop que es llança des de la federació barcelonina a la direcció nacional del PSC per les seves reticències a ratificar la candidatura d’Hereu, un gest que des del cercle més pròxim a l’alcalde s’estima que ja s’hauria d’haver produït.

Leer más >>

Reobren els Jardins Costa i Llobera al cap de 5 anys d’obres

Els treballs han costat 4,6 milions i s’ha refet el drenatge i s’ha estabilitzat el subsòl després de detectar-hi esvorancsÉs un dels jardins més singulars de Montjuïc, dedicat a les plantes crasses.

Emma Ansola

Cinc anys de feina i 4,6 milions de despesa. Aquest és el cost que ha tingut per a l’Ajuntament de Barcelona recuperar un dels espais verds més singulars de la muntanya de Montjuïc, els Jardins de Mossèn Costa i Llobera que ahir finalment van obrir les portes a la ciutadania.

Els treballs de rehabilitació van deixar-hi al descobert importants esvorancs i moviments de terra que posaven en perill l’estabilització del jardí de sis hectàrees. Després d’inspeccionar el terreny, un estudi tècnic va detectar que l’origen del problema era la compactació irregular del terreny, un espai que s’havia fet servir de pedrera per construir moltes obres civils de la ciutat a principi de segle i que després es va anar reomplint de mala manera amb runa sense compactar.

Leer más >>

ETA decreta l’alto el foc “permanent, general i verificable”

La banda terrorista fa públic un comunicat en què assegura que és un “compromís ferm” amb un procés de solució definitiuETA assegura que es tracta del final de la confrontació armada, tot i que no renuncia específicament a les armes

Barcelona – Redacció

ETA ha fet públic aquest dilluns a través d’un vídeo al diari Gara un comunicat en què ha anunciat la seva decisió de decretar un alto el foc “permanent” i de caràcter “general”, verificable internacionalment, com a un procés de solució definitiu i amb el final de “la confrontació armada”. Amb tot, la banda terrorista, que aposta per iniciar un procés democràtic per arribar a la “solució” del conflicte, no renuncia especificament a abandonar les armes.

Per ETA, és “temps” d’actuar amb “responsabilitat històrica” i per aquest motiu fa una crida “a les autoritats d’Espanya i França” perquè abandonin “per sempre” les mesures “repressives i la negociació d’Euskal Herria”.

ETA, en el comunicat, assegura que no deixarà de lluitar per “impulsar i portar a terme” el procés democràtic, fins a “aconseguir una veritable situació democràtica a Euskal Herria”.

Leer más >>

Un tercio de los españoles no cuenta con ahorros para afrontar urgencias

Sólo los rumanos (42%) son menos previsores que los españoles, que se sitúan cerca de los belgas (34%) y bastante por debajo de los holandeses (27%), según ING

Madrid (Europa Press).- Uno de cada tres españoles (36%) no cuenta con ningún tipo de ahorro para afrontar eventuales emergencias, en tanto que sólo un 18% tiene ahorrada una cantidad suficiente como para financiar sus gastos corrientes durante un año, según un estudio elaborado por el Grupo ING sobre más de 5.000 personas de diez países distintos.

Así, en comparación con Europa, sólo los rumanos (42%) son menos previsores que los españoles, que se sitúan cerca de los belgas (34%) y bastante por debajo de los holandeses (27%). Además, el estudio revela que los estadounidenses son los ciudadanos que menos ahorran para el futuro, pues la mitad (48%) no cuenta con un fondo de emergencia, seguidos de cerca por los mexicanos (46%).

Además, menos de la mitad de los españoles (el 44%) ahorra para la jubilación, aunque el 56% está convencido de que disfrutará de un nivel de vida superior al de sus padres cuando se retire.

Leer más >>

Termina sin acuerdo la reunión por la reforma de las pensiones

El encuentro de hoy, el cuarto, ha durado apenas una hora y media, el Ejecutivo asegura que “mientras haya reuniones, hay esperanza”

Madrid. (EUROPA PRESS).- La reunión que han mantenido esta mañana sindicatos y Gobierno para la reforma de las pensiones ha finalizado sin acuerdo, aunque las partes se han citado para seguir negociando “en los próximos días”, según han informado a Europa Press en fuentes de la negociación.

Ambas partes siguen manifestando diferencias, sobre todo en lo concerniente a la ampliación de la edad legal de jubilación a los 67 años de manera obligatoria, medida a la que se oponen los sindicatos pero que el Gobierno insiste en defender a toda costa. Al encuentro de hoy, que apenas ha durado una hora y media, han asistido los secretarios generales de CC.OO. y UGT, Ignacio Fernández Toxo y Cándido Méndez, respectivamente, así como el ministro de Trabajo, Valeriano Gómez, y los vicepresidentes primero y segundo, Alfredo Pérez Rubalcaba y Elena Salgado, respectivamente.

Leer más >>

L’economia familiar empitjora pel 60% dels barcelonins

Segons el darrer baròmetre, l’atur i els problemes econòmics són el principal maldecap per al 35,3% dels ciutadans i la inseguretat preocupa el 17,4%El 44,1% creu que la ciutat ha empitjorat

Eva Garcia Pagán

 L’atur i l’economia familiar preocupen els barcelonins fins al punt que, de ser una percepció, han passat a afectar directament la meitat de les llars de la ciutat. Segons el darrer baròmetre semestral i l’enquesta de serveis municipals 2010 –encarregats per l’Ajuntament de Barcelona–, la crisi econòmica, l’atur i les condicions laborals, els problemes econòmics i les prestacions i ajuts són els principals problemes per al 49,2% dels barcelonins i el maldecap més greu que té la ciutat per al 35,3% dels enquestats. A més, per al 55,9% la situació econòmica de la família ha empitjorat en el darrer any, per al 20% encara empitjorarà més i per al 21,5% continuarà igual. Per fortuna, el 48,1% està esperançat que l’economia familiar millorarà, segons el baròmetre, molt més pessimista que l’enquesta de serveis, realitzada ara fa mig any. De fet, l’atur només treia la son al 2,4% dels enquestats al setembre del 2007 i la quantitat s’ha més que multiplicat per deu aquest hivern. A més, cal remuntar-se al setembre del 2000 per trobar que la mateixa qüestió preocupa tants barcelonins, i llavors els amoïnava la circulació (27,8%).

A banda dels aspectes econòmics, la inseguretat molesta el 17,4% dels barcelonins; els problemes associats a la immigració, el 7%, i la neteja i la circulació, el 5% i el 4,4% respectivament.

Leer más >>

El veïns d’Horta no volen canvis a la plaça Eivissa

L’Abaceria, el último mercado histórico de Barcelona a reformar, perderá el 70% de sus tenderos

Tristeza entre los que deberán cerrar porque la inversión requerida les coge a pocos años de jubilarse

Meritxell M. Pauné
Redactora de la sección Barcelona

Los paradistas de L’Abaceria Central, en la Travessera de Gràcia, estiman que tras la reforma del mercado mantendrán su actividad entre un 20% y un 30% de los actuales puestos. Ésta es la previsión más extendida, en base a los comentarios de sus compañeros y la experiencia de colegas en otros mercados de la ciudad. Las reformas siempre suponen una reducción de puestos, porque la inversión requerida hace desistir a una parte de los titulares de paradas. Pero L’Abaceria es el último gran mercado histórico de la ciudad que espera ser modernizado (junto con el de Sant Andreu, aunque es mucho más pequeño) y la mayor parte de los tenderos se acerca a la jubilación sin hijos que quieran continuar el negocio. Los que se reformaron primero sufrieron menos este truncamiento generacional.

Las negociaciones todavía están verdes. “No hay ningún acuerdo firmado, pero sí la firme voluntad de reformarlo desde las dos partes, el Institut de Mercats (IMMB) y los paradistas”, según una fuente del propio Institut. La intervención no forma parte del Plan de Acción Municipal actual (PAM 2007-2011), así que el primer paso –los estudios comerciales preliminares– no se dará hasta el próximo mandato y dependerá del orden de prioridades del equipo electo. Medios de comunicación gracienses han apuntado que las obras podrían empezar ya el próximo mandato y que la carpa provisional ocuparía la parte superior del Paseo de San Juan hasta 2020 como mínimo, pese a que tanto el Instituto como la Junta del mercado niegan que exista ningún calendario, ni siquiera aproximado. Sea como fuere, a la carpa ya sólo se trasladarán los paradistas que quieran seguir con su tienda. En caso de jubilarse durante la espera, podrían traspasarla.

“La duración de las obras y de su planificación depende de muchos factores que todavía desconocemos, como la financiación disponible o la aportación de los nuevos operadores”, apunta una fuente del órgano municipal. Además de estos factores técnicos, hay que tener en cuenta que si hubiera uno o más cambios de color en la alcaldía de los próximos mandatos el estreno podría posponerse mucho más.

Leer más >>