I tornem a matisar:

Respecte al document BARRI DE NAVAS, una aproximació al territori [Powerpoint Navas_2.pdf (667,5 kB)], hem de matisar unes quantes coses que considerem importants:

En quant a dades

–        Navas és es el tercer barri amb nombre d’habitants del districte, 21.858, ni + ni -.

–        És ben curiós que en les escales percentuals de les edats del barri, les tipologies siguin de 0-14 anys, 15-24 anys, 25 a 65 anys, 65 anys i més. El grup de 25 a 65 no està desfasat en comparació amb els altres ??? quina mena d’informació ens dona un grup tant ampli? Evidentment, amb aquesta mena de càlculs, queda clar quin serà el grup majoritari, però ens quedem sense saber si els veïns de barri són joves o grans, que devia ser el que volíem saber ????

Leer más >>

“Ruta Turística” Dissabte 10 de juliol, a les 11:00h, davant del Palau de la Música Catalana

Han passat ja 18 anys des de que Barcelona s’autoproclamà com la Seu dels millors Jocs Olímpics de la història. A partir d’aquell moment el somni dels nostres empresaris i polítics de posar aquesta ciutat en el mapa internacional dels destins turístics pot considerar-se acomplert. Ja tenim turistes! I no pas pocs! Els nostres carrers, les nostres places estan en l’imaginari desitjat d’una ampla categoria de potencials visitants: des de l’adolescent europeu a la recerca de diversió i terrasses assolellades on tastar la famosa sangria, passant pel japonès que vol acomplir el seu somni d’aprendre flamenc, fins al jove arquitecte europeu desitjós de treballar en una ciutat on qualsevol cosa pot ser construïda, fins i tot un gratacels de 100 mts d’alçada a primera línia de mar.

Leer más >>

Els veïns de Ciutat Vella reclamen poder triar directament el regidor del districte

Consideren que la mesura de l’elecció directa permetria acostar la política a un veïnat fart de canvis i falta de respostes

Barcelona – ANNA BALLBONA
El cas de l’hotel del Palau i els canvis polítics al capdavant del districte de Ciutat Vella han encès una metxa important que el moviment veïnal vol aprofitar i demostrar que no és foc d’encenalls. Per fer-ho, la xarxa veïnal de Ciutat Vella, que aplega associacions de veïns i entitats del districte, va fer abans-d’ahir, a l’Ateneu Barcelonès, una taula rodona amb el simptomàtic títol «Una altra manera de fer política a Ciutat Vella és possible». Sobre la taula van quedar diagnòstics i possibles vies de millora per a un districte sempre a l’ull de l’huracà en qüestions com ara la pressió turística, la presència i força dels veïns i del teixit social i la inseguretat. Una de les reivindicacions va ser poder escollir directament, a través de les eleccions, el regidor del districte.

Si algú pensava que els successius canvis de regidor al capdavant del districte de Ciutat Vella –Itziar González, Carles Martí i, ara, Assumpta Escarp– passarien com si res als ulls de les associacions de veïns, anava equivocat. O si algú creia que el gir del cas de l’hotel del Palau, investigat judicialment a instàncies de la denúncia dels veïns i que ha acabat esquitxant el mateix govern d’Hereu, passaria amb discreció, també anava errat.

Leer más >>

La “gran cantidad” de financiación inyectada en el sector inmobiliario agravó la crisis

  • Así lo apunta un estudio de la Fundación de Cajas de Ahorros.
  • El informe señala que entre los años 1995 y 2007 el crédito para comprar una vivienda se multiplicó por nueve.
  • El crecimiento se financió totalmente con deuda.
  • La “gran cantidad” de financiación que el sector financiero inyectó al sector inmobiliario durante la década del ‘boom’ (1997-2007) constituyó una de sus “características específicas” que “agravaron” las consecuencias de la conclusión de la fase expansiva de esta actividad.

    Así lo apunta un estudio realizado por la Fundación de Cajas de Ahorros (Funcas) y el Instituto Valenciano de Investigaciones Económicas (Ivie) sobre las empresas del sector desde la época del ‘boom’ hasta la recesión económica.

    El informe señala que entre 1995 y 2007 el crédito para comprar vivienda se multiplicó por nueve, el crédito para actividades de construcción por 6,7 y el crédito a actividades inmobiliarias por 25.

    Leer más >>

    L’Ajuntament expulsa d’una comissió veïns crítics després de la marxa d’Itziar González

    Cultura admet que els va fer fora perquè «qüestionaven el projecte municipal» sobre la reforma del mercat del Born

    L’Ajuntament de Barcelona ha fet fora de la comissió de seguiment de les obres de rehabilitació del mercat del Born els representants de l’entitat El Torn del Born, que s’ha mostrat molt crítica amb el projecte del consistori per a la recuperació d’aquest espai. L’expulsió es va fer efectiva a principis del mes de maig, poc després de la dimissió de l’exregidora de Ciutat Vella de Barcelona, Itziar González, que es va fer pública el dia 16 d’abril. Itziar González va ser qui va propiciar la participació d’aquest grup de veïns en la comissió el setembre de l’any passat. Fonts de l’Institut de Cultura de Barcelona han justificat la mesura perquè, segons expliquen, aquest grup de veïns «interferien en la comissió i qüestionaven el projecte municipal».

    Itziar González era una gran defensora de la participació ciutadana i del diàleg. I no esquivava els conflictes.

    Leer más >>

    Es posa en marxa l’Àrea Verda al barri de Sant Andreu

    Els veïns ja han estat informats i els residents ja han rebut els distintius.

    A demanda dels mateixos veïns i d’acord amb els districtes,  avui 1 de juliol s’iniciarà una nova fase de l’Àrea Verda amb la posada en funcionament de 12.000 noves places d’estacionament a la calçada a diferents zones de Sarrià, Gràcia, Sant Andreu, Poble Nou i Vall Hebron.
    En el districte de Sant Andreu, la regulació es farà al casc antic del barri de Sant Andreu.

    Leer más >>

    La concejal del distrito de San Andreu, Gemma Mumbrú, asume Urbanismo

    Barcelona, 1 jul (EFE).- La concejal del distrito de Sant Andreu, Gemma Mumbrú, asumirá provisionalmente la concejalía de Urbanismo después de que ayer dejara este cargo Ramon García-Bragado, tras ser imputado y citado a declarar el próximo 12 de julio en relación a la tramitación urbanística del Hotel del Palau de la Música.

    En una nota de prensa, el Ayuntamiento de Barcelona informa de que Gemma Mumbrú (Barcelona, 1963) asume también la Comisión de Urbanismo, Infraestructuras y Vivienda.

    El comunicado también indica que se ha suspendido temporalmente en sus todas funciones relacionadas con Urbanismo al gerente de Urbanismo e Infraestructuras, Ramon Massaguer, que ayer también recibió una comunicación de imputación y una citación a declarar el 12 de julio en el mismo proceso que García-Bragado.

    Leer más >>

    I …. ens han bandejat !!! **** I …. ens demanen que matisem !!!

    Leer más >>

    Itziar González parla de pressions de Bragado i de Martí per a fer l’hotel del Palau

    Ho explica l’advocat dels veïns, present a la declaració · L’advocat de Fèlix Millet renuncia a defensar-lo

    L’ex-regidora de Ciutat Vella a l’Ajuntament de Barcelona, Itziar González, va declarar ahir a la tarda a la jutgessa que instrueix el cas de l’hotel del Palau de la Música que va rebre pressions de Carles Martí i Ramon García-Bragado, el primer i el quart tinents batlle del moment, i de Fèlix Millet mateix per construir l’hotel del Palau. González no va voler fer declaracions a la premsa, però l’advocat dels veïns del districte, Jaume Asens, present a la sessió, va explicar els detalls de la declaració de l’ex-regidora. Segons Asens, González va dir a la jutgessa que aquestes pressions van ser una de les raons per les quals va deixar el càrrec de regidora.

    Leer más >>

    Luchando por que respeten el emplazamiento original de L´escola-congres-indians, en el barri del Congrés

    La lucha y el moverse con rapidez es lo que ha dado la razón a los padres que defendian una escuela en el Barrio y para el Barrio Congrés-Indians

    Hola de nuevo!

    perdonad que no haya aparecido en estos días, llevamos una semanita muy intensa luchando por que respeten el emplazamiento original, y parece que por fín estamos consiguiendo que se nos escuche. La próxima semana será clave para nosotros, ya os contaré qué tal…

    Por cierto, ya nos hemos constituido como AMPA y hemos abierto un blog para ir informando, es este: https://ampacongresindians.blogspot.com/

    Aprovecho para copiaros a continuación el comunicado que acaban de enviarnos desde la escuela. Han abierto una nueva línea para P3 en la que quedan algunas vacantes. Os agradecería que lo reenviarais si conocéis a alguien a quien le pueda interesar. Como todas sabemos por desgracia no abunda este tipo de oferta educativa…

    Leer más >>