|
|
[ ] Hem tingut coneixement a través de la Secció Sindical en l’Institut Municipal de Parcs i Jardins d’una nova privatització del verd de la ciutat, aquesta vegada una part important del districte de Sant Andreu (el Parc de la Pegaso i la majoria de zones verdes del barri de la Sagrera uns 66406 metres quadrats).
La gestió política que realitza en Parcs i Jardins Imma Mayol del grup municipal d’IC-EUiA, en contradicció amb el seu programa i les seves propagandístiques declaracions de principis “Esquerra de debò” i en consonància amb el seu soci de govern municipal el PSC; és la de desmantellament i privatització del servei públic.
Com demostren les dades, des del 2005 al 2009 s’han incrementat de 5.521.000 a 13.252.000 milions d’euros les partides pressupostàries destinades a treballs externalitzats el que representa un percentatge d’augment del 140% destinat a contractes
El percentatge de treballs externalitzats (jocs infantils, part de la poda vial, aplicació de tractaments fitosanitaris, producció de planta, manteniment de distintes zones verdes…) no ha fet més que augmentar en aquests últims anys sent avui dia al voltant del 25% de l’activitat assignada a l’Institut Municipal.Un pas més en la privatització del verd públic de la ciutat
Leer más >>
[ ]
Compte: aquí roben! Un grup de veïns de la Barceloneta que s’han organitzat de manera espontània han començat a penjar des d’ahir cartells amb aquest missatge als llocs que consideren més perillosos. Els avisos ja estan exposats en vitrines, pals i arbres per advertir veïns i turistes de la presència de carteristes i lladres.
El cartell, en cinc idiomes, és una resposta veïnal davant la falta de vigilància al barri i l’augment exponencial dels furts i robatoris durant les últimes setmanes, segons denuncien els veïns. Mig centenar de residents al barri es van reunir dimecres a la nit a la plaça de la Barceloneta per debatre accions que millorin la situació d’inseguretat i incivisme que pateix la Barceloneta durant els mesos d’estiu.
Leer más >>
[ ] XABIER BARRENA / J. G. ALBALATBARCELONA
La trama de corrupció de Ciutat Vella, encapçalada pel funcionari municipal Heliodoro Lozano, presumptament va cobrar per agilitzar la tramitació d’un mínim de 82 llicències d’activitat per a pisos turístics, restaurants i hotels, segons les diligències obertes al Jutjat d’Instrucció número 33 de Barcelona. No obstant, la titular d’aquest òrgan judicial, la magistrada Elisabet Castelló, i la Fiscalia Anticorrupció estan investigant altres expedients administratius. Per ara, han declarat com a imputats davant dels Mossos, que s’encarreguen de les indagacions, 25 empresaris i propietaris de vivendes turístiques o de locals de restauració situats al centre de Barcelona. Entre les firmes implicades hi ha des de societats constituïdes per particulars per a la gestió dels pisos fins a algunes de renom dintre del sector turístic.
En les diligències judicials hi apareixen com a principals imputats el funcionari municipal Heliodoro Lozano, que durant vuit anys va ser cap de serveis tècnics a Ciutat Vella i després va ser traslladat a Nou Barris, l’enginyer industrial Joaquim Quílez i la que va ser assessora jurídica de l’Ajuntament de Barcelona Elena Ariza. Estan imputats per una sèrie de presumptes suborns (suborn a funcionaris) i Quílez per les presumptes amenaces de les quals va ser víctima la que va ser regidora del districte Itziar González.
Leer más >>
[ ] El anuncio coincide con el aniversario del registro de los Mossos d’Equadra que desencadenó en la imputación de Fèlix Millet y Jordi Montull
Barcelona. (EUROPA PRESS).- El Palau de la Música presenta este viernes la auditoria encargada por la nueva dirección de la institución, cuando se cumple un año del registro de los Mossos d’Equadra que desencadenó en la imputación del ex presidente de la entidad Fèlix Millet y su mano derecha Jordi Montull.
El 23 de julio del año pasado, a las 10.45 horas, los agentes entraron en las oficinas de la Fundación Palau de la Música tras la admisión del Juzgado de Instrucción número 30 de Barcelona de una querella presentada por el Fiscal de Asuntos Económicos por presuntas irregularidades en la gestión económica de la entidad.
Días más tarde, Millet, que dimitió de su cargo tras destaparse el escándalo, entregó al juez un escrito en el que confesaba haberse “equivocado gravemente” al apropiarse de 1,8 millones de euros de la entidad en beneficio propio y muestraba su “arrepentimiento”.
Leer más >>
[ ] Els alcaldes creuen que el moment polític no és l’adequat per reformar el sistema però alerten dels problemes que els causa la reducció d’ingressos i de la repercussió que això tindrà en l’economia
ROSA M. BRAVO
Els alcaldes i les entitats municipalistes fa temps que avisen: la crisi econòmica ha afectat les arques locals i la situació serà encara més greu l’any vinent, quan se’ls impedeixi la possibilitat de demanar crèdits a llarg termini. Tant que el 99% dels ajuntaments no podran dur a terme inversions si no es modifica el decret estatal que preveu prohibir-los que demanin crèdits a llarg termini durant l’any vinent. Així ho va advertir ahir el president de l’Associació Catalana de Municipis, Salvador Esteve, en un esmorzar organitzat per la revista Alcaldes.eu en què va debatre amb una desena de representants locals i amb el president de la Federació de Municipis de Catalunya, Manuel Bustos, la situació dels comptes municipals i les alternatives que es poden presentar a l’actual finançament local.
Les queixes van ser contundents i les crítiques a l’actual sistema de finançament també. Però en el col·loqui hi va haver espai per a l’autocrítica i per llançar propostes que ajudin a pal·liar la situació actual.
Leer más >>
[ ] Superar el límite de tiempo de inactividad se castiga con 150 euros la hora | La adjudicación por 1,5 millones de euros se produjo hace tan sólo un mes
SILVIA ANGULO
El contrato de adjudicación del mantenimiento del Tibidabo, suscrito el pasado mes de junio, impone unas cláusulas draconianas que penaliza económicamente a la empresa Spie Ibérica de Mantenimiento SA si las atracciones se paralizan a causa de una avería durante cierto periodo de tiempo. En concreto, el acuerdo establece: “Cada atracción o instalación del parque no podrá estar parada por un fallo más de un 0,75% de las horas de apertura de la atracción por año”. En el caso de superar este límite el contrato prevé una penalización sobre todas las horas de cierre de la atracción, a razón de 150 euros por atracción y hora de paro
Esto significa que si este año el parque de atracciones prevé abrir al público unas 1.224 horas, según el horario y calendario del 2010, cada una de las atracciones no podrá estar cerrada por avería más de nueve horas. En caso contrario, se multará a la adjudicataria. El contrato, que entró en vigor a principios de julio, también establece que la empresa pública, Parc d’Atraccions del Tibidabo (Patsa) también tiene potestad para multar a Spie Ibérica de Mantenimiento si no se cumplen los plazos de resolución de averías, trabajos y suministro de materiales pactados.
Leer más >>
[ ]
A continuació us faig una breu síntesi de la reunió, que no vol ser un acta sinó només un recull dels punts tractats i les opinions expressades:
Per part de l’Ajuntament, la taula estava formada per la Regidora Gemma Mumbrú, el gerent Miquel Àngel Valdueza i el conseller del barri Enric Fdez-Velilla. Per part del teixit associatiu hi van faltar vàries entitats, però hi estaven presents les Associacions de Veïns de Congrés-Indians i La Sagrera, la Coordinadora d’Entitats, l’AEFS Arrels, les Plataformes Can Ros Verd i pistes Vèlia, AFAP i OSAS.
Leer más >>
[ ] POR GUSTAVO VIDAL MANZANARES, jurista y escritor). MAYO 2010
En 1956, Dolores Medio escribió “Funcionario público”, novela desgarrada donde se narran las penurias de Pablo Marín, funcionario atado a un sueldo mísero que malvivía en un cuartucho junto a su mujer.
Tras las décadas siguientes de desarrollo, la figura del empleado público casi indigente, trasunto del cesante novelón galdosiano, fue poco a poco hundiéndose en el olvido.
Pero en los últimos días, la cloaca política y mediática neoliberal ha babeado de placer ante los ecos de una posible congelación salarial a los funcionarios. Sin embargo, nada sería más injusto que pasar la factura de la crisis a este colectivo. Así, en los momentos de hervor económico y ladrillazo, un encofrador podía duplicar el sueldo de un Técnico Superior de la Administración, y para conseguir que un albañil viniera a casa había, poco menos, que apuntarse en una lista de espera y cruzar los dedos.
Leer más >>
[ ] ERC!!, PP, PSC, IC i CIU!! HAN ACORDAT AVUI LA PRIMERA RESPOSTA UNITÀRIA DESPRÉS DE LA MANIFESTACIÓ INDEPENDENTISTA DE DISSABTE DE MÉS D’UN MILIÓ DE CATALANS: VOTAR EN CONTRA DEL LA ILP PER CONVOCAR UNA CONSULTA POPULAR SOBRE LA INDEPENDÈNCIA
AQUESTA ILP ERA EL PLA B DAVANT EL BLOQUEIG DEL TC A L’ANTERIOR INICIATIVA POPULAR PRESENTADA PEL REFERÈNDUM D’INDEPENDÈNCIA
Benvolguts/des companys i companyes,
Avui és un dia molt trist. La primera resposta unitària a la massiva manifestació del dissabte 10 de juliol ja ha estat presa per unanimitat per part dels partits polítics: aquest matí la Mesa del Parlament, amb els vots d’ERC (Ernest Benach), el PP (Rafael Luna), el PSC (Higini Clotas i Lídia Santos), IC (Jordi Miralles) i CiU (Toni Castellà), ha votat en contra de l’admissió a tràmit de la Iniciativa Legislativa Popular perquè la Generalitat convoqui una Consulta Popular sobre la Independència.
Amb aquesta decisió presa per unanimitat, la Mesa del Parlament ha tombat aquest Pla B que havíem presentat, després de conèixer la sentència del TC contra l’Estatut i contra la Llei de Consultes populars per via de Referèndum, amb l’objectiu de salvar el bloqueig que s’havia perpetrat per part del TC contra l’anterior IP presentada per un referèndum d’independència. Aquesta IP també ha estat rebutjada, finalment, per part de la Mesa.
Leer más >>
[ ] *L’Ajuntament denega la sol·licitud de tota infraestructura logística
perquè considera que es tracta d’un acte amb una finalitat «clarament
política»
*La Guàrdia Urbana obre un expedient a Sant Andreu Decideix per haver
enganxat alguns cartells en façanes i fanals, i n’arrenca uns quants de
diversos comerços perquè tenen «l’ordre» de retirar tota la publicitat
d’aquest acte
El que inicialment es va pensar com una activitat estiuenca, una
Botifarrada popular per crear caliu entre les persones i entitats
adherides
a Sant Andreu Decideix la plataforma que com a part integrant de
Barcelona
Decideix organitza la consulta sobre la independència de Catalunya en
aquest districte barceloní, de mica en mica ha anat adquirint matisos
inesperats.
En primer lloc, la sentència del Tribunal Constitucional (TC) i el rebuig
massiu de la ciutadania que es va traduir en la històrica manifestació del
10-J, han afegit a l’acte un caràcter reivindicatiu ineludible: «Vine a la
botifarrada andreuenca: fes-li botifarra al TC!» és l’explícit títol amb
què els organitzadors animen, des del seu bloc, a participar en
l’activitat, que tindrà lloc aquest dissabte, 17 de juliol, als jardins de
Can Fabra, darrere de la biblioteca Ignasi Iglésias.
Leer más >>
|
|