Preocupació dels veïns del Poblenou de Barcelona pel manteniment del parc Central

El cas de Can Framis ha despertat l’alerta entre els veïns   

Clara Rivas
El manteniment del parc Central del Poblenou ha passat a ser recentment responsabilitat de Parcs i Jardins, ja que l’empresa que el feia l’ha traspassat dos anys després de la seva inauguració. El cas dels jardins de Can Framis, on Parcs i Jardins ha arrencat la vegetació que hi havia per motius econòmics, ha despertat les alarmes de sindicats i veïns.

«Lamentablement, la desastrosa actuació al jardí de Can Framis no és un fet aïllat», afirma el sindicat CCOO en un comunicat emès ahir, en el qual denuncia el «deficient manteniment» que considera que reben actualment les zones verdes públiques a Barcelona.

Leer más >>

Veïns de la Barceloneta volen que es recuperi l’edifici de la cooperativa El Siglo XX

ANNA BALLBONA
L’edifici de l’antiga Cooperativa Obrera Popular El Siglo XX, aixecat el 1939 al cor de la Barceloneta, fa anys que està tancat, sense cap mena d’ús. Per això, i davant la falta d’equipaments que hi ha al barri, els veïns han començat una campanya per reclamar a l’Ajuntament de Barcelona que compri l’edifici i el destini a un equipament per al barri, que doni acollida a diverses entitats i activitats. La campanya veïnal també inclou una recollida dels testimonis que recorden la cooperativa.
La Cooperativa Obrera Popular El Siglo XX es va fundar l’any 1901, al bell mig de la Barceloneta, fruit de l’actiu moviment obrer existent al barri marítim de la ciutat i també per donar suport –tant econòmic com social i cultural– als treballadors de la zona.

Leer más >>

Hereu llança un pla anticrisi de mínims

Preveu una retallada de 219 milions d’euros per al 2010 i avança l’endeutament que tenia previst per al 2011

Cristina Palomar
Sacrificar per garantir els compromisos de govern. Aquesta és la filosofia de l’esperat pla d’austeritat que ahir va presentar l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, i que ara haurà de negociar amb l’oposició per poder tirar-lo endavant. El pla del bipartit té més d’ajustament que d’austeritat, ja que la retallada només es notarà lleument aquest any en algunes partides perquè el que preveu fer el consistori és endeutar-se una mica més partint de la base que Barcelona té una de les economies més sanejades de l’Estat.

La idea és garantir les inversions i avançar a aquest 2010 una mica més de la meitat de l’endeutament –uns 240 milions d’euros– que tenia previst per a l’any que ve –uns 400 milions d’euros– d’acord amb el seu pla econòmic i financer inicial, que ara s’haurà de tornar a fer i que tindrà validesa fins al 2013. En paraules de l’alcalde, aquest és “un ajustament adequat, el que necessitem, sense exagerar”. La resta, fins als 400 milions d’euros d’endeutament previstos per al 2011 i que el govern Zapatero ha vetat amb el seu decret llei s’esgarrapen d’aquest pla.

Leer más >>

Zapatero anuncia que aprobará la reforma laboral el miércoles, con o sin acuerdo

El PSOE ve “más que probable” que sea el Ejecutivo el que saque adelante este objetivo “mediante un decreto-ley”

En rueda de prensa en el Palacio de la Moncloa, Zapatero ha explicado que si hay acuerdo de los agentes sociales, algo que “no es nada fácil de conseguir”, se aprobará el contenido de ese acuerdo. Si no lo hay, ha añadido, el Gobierno ya tiene perfilado el contenido de una reforma “que va a afectar a aspectos esenciales de nuestro mercado de trabajo”.

Poco antes, el portavoz del grupo socialista en el Congreso, José Antonio Alonso, ha asegurado que el Gobierno “luchará hasta el último momento” por una reforma laboral pactada con sindicatos y empresarios, pero ha reconocido que ahora es “más que probable” que ésta salga adelante por decreto-ley.

Preguntado por los intentos negociadores del Gobierno con la patronal y los sindicatos para conseguir que haya reforma laboral este mes, el portavoz socialista ha reconocido que “nadie ignora que las cosas están difíciles” y que, por ello, “es más que probable” que sea el Ejecutivo el que saque adelante este objetivo “mediante un decreto-ley”.

Leer más >>

El pare d’un dels propalestins empresonats per Israel critica que Moratinos vulgui que signin l’expulsió

Manuel Espinar, el pare de Manuel Tapial -el madrileny resident a Vic que ha estat empresonat pel govern d’Israel juntament amb una catalana i un valencià- troba ‘vergonyosa’ l’actuació de l’executiu hebreu. Per a Espinar, l’exèrcit israelià va ‘segrestar’ els tres espanyols propalestins, ja que l’assalt s’hauria produït en aigües internacionals. D’altra banda, Espinar -que alhora és president de l’ONG Cultura, Pau i Solidaritat- ha criticat que el ministre d’Afers Exteriors, Miguel Ángel Moratinos, hagi aconsellat als tres activistes que signin les actes de deportació per evitar més problemes. ‘És intolerable que aconselli signar uns fulls que no sabem ben bé què són’, ha dit a l’ACN.

El madrileny Manuel Tapial, la vigatana Laura Arau i el periodista valencià David Segarra anaven a bord del vaixell turc Mavi Marmara -la nau més gran de la ‘Flotilla de la Llibertat’, que volia fer arribar ajuda humanitària a Gaza tot esquivant el bloqueig israelià- quan l’exèrcit israelià va assaltar l’embarcació. Un cop ja van arribar a terra, al port d’Ashdod, l’executiu hebreu els va donar la possibilitat de signar l’acta de deportació per expulsar-los del país. Però com que s’hi van negar, ara estan empresonats.

Leer más >>

Abandonan aves en los parques de Barcelona y las matan haciendo puntería

Abandonan aves en los parques de Barcelona y las matan haciendo puntería  (Imagen: P. CAPELLADES)

Un operario recoge uno de los patos muertos en la plaza Gaudí. (Imagen: P. CAPELLADES)

  • Denuncian diversos casos en Santa Amèlia y la plaza Gaudí.
  • Entidades animalistas lamentan la poca atención de la Urbana.

Asociaciones animalistas de Barcelona han denunciado los crecientes maltratos a animales en diferentes parques de la capital catalana. En este caso, han recibido quejas por la muerte de patos y ocas a manos “de incívicos que los matan haciendo puntería”.
El parque de Santa Amèlia y la plaza de Gaudí son dos de los espacios que han sufrido estos actos, según afirman desde la Fundación Altarriba. En las últimas semanas, esta entidad ha “recibido muchas llamadas” al respecto. Explican que los ciudadanos llegan a la asociación “después de haber hecho diversas llamadas a la Guardia Urbana y sin haber recibido ninguna respuesta”.

Leer más >>

Resum de la Comissió de Seguiment de les obres del Canódromo, 27-Maig 2010.

Com va sent habitual últimament, la regidora no assisteix (si ho va fer en altres), per a variar es comença tard, passades la 19 hores

Assistents:
32 veïns, pertanyents a: l’Associació de Veïns de Congrés-Indians, La de Sagrera, la coordinadora de Entitats Congrés-Indians, l’AMPA del col·legi Ramon Llull, l’AMPA del Dr Ferran, Club de Petanca Can Ros, Penya blaugrana, AEFS Arrels, AFOCA, Comissió de Festes del Congrés, i les plataformes de Veïns Afectats Barri del Congrés, i Can Ros Verd, a més dels representants dels grups municipals.

Presents en la taula estaven:
Sr. Rafael Fernández, técnic Ajuntament i en aquesta ocasió conductor de la reunió
Sra.Santiago, Serveis técnics del Ajuntament
Sr. Joan Canals, Técnic obres departament d’educació
Sr. Ricard Fayos, tècnic d’Urbanisme Barcelona

En aquesta reunió de seguiment de les obres del Canódromo (entengui’s a partir d’ara tot el que esta al seu al voltant) es parla del trasllat Club Petanca Can Ros, dels barracots que educació té previst instal·lar per al pròxim curs, dels jardins de les antigues Pistes Vélia, i per últim es va comentar com anaven les reunions mantingudes amb una entitat privada per a negociar uns equipaments per al barri però situats en altre barri.

La Sra. Santiago, explica o intenta explicar (esclata la polèmica), la nova ubicació de les pistes de Petanca, al que els assistents del Club es queixen dels canvis constants i els incompliments pactats, alguns dels assistents i representants d’entitats es queixen d’aquests ardits de barrejar temes en la reunió que no estaven previstos, el Sr. Rafael Fernández increpa a aquests veïns (representants) tractant de desviar l’atenció però amb unes paraules i formes que un representant de l’Ajuntament no hauria d’utilitzar. Aquest club de Petanca de mes de 30 anys en el barri ha sofert constants canvis d’ubicació sembla ser que 7 vegades han hagut de mudar-se, sempre accepten que remei. Doncs ara, se’ls recolocará en el cantó del carrer Pardo amb Cardenal Tedeschini en l’espai que ocupen unes antigues pistes de tennis, propietat de l’Ajuntament déspres de la seva expropiació això es comunica avui però no se sap quan comencen les obres i la lliga nacional comença al setembre, tampoc esta previst instal·lar uns Serveis (W), i el pitjor és que novament és provisional, s’invertirà uns diners públics en alguna cosa que després ha de ser destruït no se sap encara perquè ni cuan.


Leer más >>

Barcelona haurà de revisar el seu pla de viabilitat econòmica i financera fins al 2013

El govern d’Hereu havia previst incrementar l’any vinent de 300 milions d’euros l’endeutament a llarg termini del consistori

Vicens Plnella
El pla econòmic i financer fins al 2013 que l’Ajuntament de Barcelona va haver d’aprovar el desembre passat per eixugar el dèficit de 196 milions en els comptes d’enguany del consistori s’ha convertit en lletra morta amb la prohibició indiscriminada del govern espanyol que les administracions locals assumeixin més endeutament l’any vinent. L’equip de govern de Jordi Hereu havia previst incrementar el 2011 amb 300 milions d’euros els préstecs a llarg termini del consistori, per poder mantenir un grau d’inversió elevat en l’últim exercici del mandat municipal. Ara, la perspectiva és que la despesa real del consistori caigui a la meitat dels registres actuals si l’executiu bipartit no pot fer valer davant l’Estat les mesures d’estalvi que ha aplicat en els últims anys.

Leer más >>

Barcelona inyecta la última aportación de arena a sus playas

En el proyecto se han invertido 33 millones de euros en casi veinte años  |  Los 750.000 metros cúbicos de arena son la mayor aportación a la playa desde 1992

 ANTÒNIA JUSTÍCIA
Un total de 750.000 metros cúbicos de arena y 4,5 millones de euros de inversión acabarán estas próximas semanas de configurar las playas de Barcelona. Se trata, junto con la construcción de un dique sumergido en la playa del Bogatell, de las últimas actuaciones que llevará a cabo el Ministerio de Medio Ambiente para estabilizar el litoral barcelonés después que en 1992 se acordara un plan integral de intervención cuyo objetivo principal era conseguir que las playas urbanas no se quedaran sin arena después de cada temporal. Esta última aportación de arena, la más importante desde 1992, permitirá que los bañistas –tres millones anuales, según los últimos datos– dispongan de un tercio más de playa este verano.
La aportación de arena, que comenzó el martes en la playa de la Barceloneta, se está realizando con un barco draga con capacidad para 3.000 metros cúbicos de arena, que realiza a diario seis viajes desde el banco de arena de Premià de Mar –desde donde se está extrayendo la arena– hasta Barcelona. Estos viajes se alargarán hasta finales del mes de junio, lo que conllevará restringir parcialmente el acceso a las playas de la ciudad hasta que finalicen completamente los trabajos.

Leer más >>

Patronal i sindicats surten de la reunió sense acord de reforma laboral

Foto de la Noticia

Foto: EP

MADRID, 26 (EUROPA PRESS)

CCOO, UGT i CEOE tampoc han aconseguit arribar a un acord sobre la reforma laboral, tot i que s’han compromès a seguir negociant.

   Així, la possibilitat que el Govern decideixi emprendre-la per decret abans que acabi el mes de maig està encara més a prop.

   A la reunió han estat presents els màxims dirigents de CCOO, UGT, i CEOE, Ignacio Fernández Toxo, Cándido Méndez i Gerardo Díaz Ferrán, respectivament, però l’alt nivell dels negociadors no s’ha traduït en un acostament de postures.

Leer más >>