La presidenta del TSJC demana més eines jurídiques contra els okupes

Afirma que el moviment ocupa “abans tenia un vessant romàntic i social i ara ha derivat a altres coses”
La consellera de Justícia critica que el debat sobre els aldarulls se centri únicament en el desallotjament del Banesto

Barcelona – Europa Press
La presidenta del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), Maria Eugènia Alegret, ha demanat avui estudiar si hi ha “prou eines de prevenció” contra el moviment ocupa, que “abans tenia un vessant romàntic i social, i ara ha derivat en altres coses”.

“No centrem les polèmiques on no n’hi ha i pensem si tenim tots els instruments jurídics a punt per combatre aquest fenomen millor”, ha puntualitzat després d’inaugurar l’exposició sobre els 25 anys del Servei d’Orientació Jurídica, a la Ciutat de la Justícia.

Alegret ha rebutjat “desviar el problema polemitzant entre institucions”, i ha assegurat que “qualsevol persona intel·ligent” sap que la Justícia no preveu els aldarulls i desordres públics, ja que actua després del delicte. Segons la seva opinió, la qüestió essencial no és el moment en què es produeix el desallotjament.

Leer más >>

El preu del botó

El febrer de l’any que ve començarà a funcionar el centre comercial de l’antiga plaça de toros de la plaça Espanya
Contindrà la col·lecció de Jordi Tardà

 Manuel Cuyàs

La gran cúpula de Les Arenes observada per tècnics i periodistes, ahir Foto: ROBERT RAMOS.

Hi va haver un moment de tanta eufòria, en aquest país, que per aprofitar un botó ens fèiem un vestit a mida tot sencer. A la plaça Espanya de Barcelona teníem una plaça de toros, la de les Arenes, que feia anys que no funcionava ni per als toros ni per a gairebé res. Què s’havia de fer amb aquella plaça inservible, aquella plaça plantificada allí al mig amb uns arcs d’estil mudèjar que recordaven les imatges dels cromos de la xocolata de l’època més pompier de Marià Fortuny? Si s’hagués optat per tirar-la a terra no hauria passat res. Dic mentida. A finals dels anys noranta, i abans, hi va haver un moviment a favor del manteniment de les Arenes promogut per aquells intel·lectuals –els recorden?– que consideraven que defensar les places de toros feia progressista i que, en canvi, advocar pel seu enderroc feia convergent, feia pujolista, feia carca.
Com que l’Ajuntament barceloní no volia passar ni per carca ni per convergent ni per pujolista, la plaça de la plaça Espanya va ser salvada. Un cop salvada, què s’hi havia de fer? Ja ho hem trobat: un centre lúdic i comercial. Santes paraules: lúdic i comercial.

Leer más >>

Hereu declara festiu el dia de Sant Valentí pel 2011

L’Ajuntament aprova les noves festes locals i l’oposició li retreu que no hagi triat el dia de Sant JordiDes del govern municipal s’han compromès a tenir en compte la proposta i han donat la possibilitat de “poder revisar” l’opció

El Ple de l’Ajuntament de Barcelona ha començat aquest divendres amb polèmica pels dies festius.
El decret d’alcaldia pel qual es fixen els dies de festa locals pel proper any ha aixecat ampolles entre l’oposició (CiU, PP i ERC).
Hereu ha decretat festius el dia de la Mercè, 24 de setembre, i el 14 de febrer.

L’oposició no veu cap raó per fer-lo festiu ni creu que sigui cap tradició a Barcelona celebrar aquest dia.
Des del govern afirmen que han agafat aquest 14 de febrer perquè altres dies susceptibles de ser declarats ja havien estat inclosos dins el calendari de festes per l’administració catalana o estatal, com és el cas del dilluns de Pasqua, dia habitualment escollit per l’Ajuntament però que aquest any ha declarat festa ja la Generalitat.

CiU, PP i ERC, però, han expressat el seu desacord amb la mesura d’Hereu i han apuntat que Sant Jordi hauria estat una opció més adequada.
Des del govern han donat la possibilitat de “poder revisar” l’opció, però ni han volgut explicar per què s’ha escollit aquesta data ni han agafat el compromís de variar-la.

Leer más >>

Segon partit de Lliga C.E. CONGRÉS

2ºpartit lliga

Socios y simpatizantes un nuevo partido de nuestro club nos permitira reencontrarnos.

Os esperamos el domingo 3 de Octubre a las 20 h.

JUGAMOS EN CASA

 

Rubén M. Sanchez
Secretario
C.E Congrés

L’Estrella que va deixar de ser Roja

Damm obre les portes de l’antiga fàbrica del carrer Rosselló per explicar la seva història i mostrar les seves joies.

Durant quasi tot el segle XX, al límit entre els barris de la Sagrada Família i el Clot el moviment de camions era constant i es respirava una característica olor de llúpol. Entre el 1905 i el 1992, fins que la producció es va traslladar al Prat de Llobregat, una part del carrer de Rosselló era territori de la fàbrica de cerveses Damm. Ara, aquest espai, a més de ser la seu corporativa de la companyia, ha estat rehabilitat i se’l vol donar a conèixer. Des de principis de setembre, cada dimecres entre les cinc i les vuit de la tarda s’organitzen visites gratuïtes a les seves instal·lacions. En un futur, si el projecte té èxit, l’oferta de dies es podria ampliar.

El més sorprenent d’aquest passeig per una de les principals cerveseres del món es troba al soterrani, a l’estómac de la vella fàbrica, des d’on es feia el control de la temperatura de cocció. És el seu arxiu històric, un museu de la cervesa que la marca ha batejat com Una estrella des de 1876. La publicitat d’una cervesa, història d’un país. El visitant fa un viatge pels 134 anys de vida de Damm a través de desenes d’objectes de tota mena i la seva relació amb alguns moments històrics del darrer segle a Catalunya. Un equip de la cervesera encapçalat per Carles Cervantes s’ha encarregat de guardar-los meticulosament. N’han arribat a arxivar milers: fotografies (algunes d’Agustí Centelles), accions i documents, màquines d’escriure, equips de laboratori, ampolles, gots i copes, taps de suro, material de la fàbrica, tiradors de cervesa, elements del punt de venda, quadres… I la mostra, dividida per anys, només n’és un petit extracte.

Leer más >>

COMENCEN LES FESTES DEL CONGRÉS

Visca la vida, visca la joventut, que és present i futur. Així la Festa Major és un signe de la vitalitat d’un poble, d’un barri.
La Comissió vol donar les gràcies als que doneu suport amb la vostra aportació econòmica: comerciants, amb els vostres anuncis en el programa d’actes. Als socis, amb la vostra quota anyal.
Gràcies a tots els que participeu en la Gran Festa.
Una vegada acabades les festes dels Indians, aquest dissabte prenen el relleu les del Congrés, que enguany compleixen el seu 25è aniversari. El pregó serà el mateix dissabte 2 d’octubre a les 20h, i el pregoner en Màrius Serra, escriptor de tots conegut. Clicant aquí us podeu descarregar el programa complet. També podeu fer-ho des de la pàgina web de la Comissió de Festes.

Leer más >>

CARTES AL CONSELLER DE NAVAS …. respecte el darrer Consell de barri:

Els Consell de Barri, parece que en todos los barrios son iguales, no se equivocan y si lo hacen y se disculpan intentan hacerte sentir culpable y lo que deberian ser disculpas se convierten en reproches.
La Plataforma Veïns Barri Congrés, suscribe todo lo que en la siguiente carta expresais y en ningún momento estamos de acuerdo con los argumentos y razones que exponen los técnicos, consellers y demas adictos al districte, para maquillar la realidad y su inoperancia.
Viejos problemas con promesas de solución, repetidas una y otra vez. Algo tienen que hacer para justificarse, faltaria mas, pero es tan poco que los vecinos que vivimos el día día  del Barrio y acudimos  para oir sus charlas cansinas, repetitivas y vacias de contenido nos estamos cansando y al final se veran solos.
La falta de educación es de ellos que llegan tarde, se van antes de hora e invierten el orden del día a su conveniencia, la pregunta clave y sin respuesta es ¿donde estan las actas de cada consell ?

La Plataforma Veïns Barri Congrés

2010/9/20, Plataforma Navas Fem Barri
Hola Javier, queriamos que informaras a Gloria de Asuntos sociales, que el indigente que se mencionò en el consell de barri, del que se nos dijo que ya no estaba en el barrio y que el perro estaba encerrado, sigue en el barrio, pues lo vimos nosotras mismas al día siguiente y con su perro.
No nos gusta enfrentarnos con el Ajuntament, pero tampoco nos gusta que nos intenten “maquillar” las cosas ni nos hagan quedar como personas intransigentes y maleducadas, como fué el caso del pasado consell, llevamos años tratando con vosotros y, creo que siempre hemos sido respetuosas y no necesitamos lecciones de modales, a pesar de haber recibido descalificaciones de todo tipo, hemos respetado siempre a todo el mundo y respetamos la diferencia de opiniones. Tal vez deberiais plantearos que la gente va a los consells de barri, principalmente para hablar y exponer sus quejas, no para escuchar unas explicaciones, demasiado largas y demasiado “maquilladas”.
Desde la plataforma no negamos que la situación del barrio ha mejorado considerablemente, pero tampoco olvidamos que fue el Ajuntament quien nos llevo a esa degradación en el barrio. 
Hasta pronto

A.V.Plataforma Navas fem barri
Junta Directiva

Leer más >>

DADES I EUFEMISMES I SOFISTES MODERNS

Dades, percentatges, informes, presentacions, badomies i moltes paraules, sempre la mateixa història plena de tècnics, especialistes, consellers, assessors, professionals, politics  i espavilats en reunions, consells, taules rodones, sessions, comissions i audiències.

Massa hores per fruits tant pobres, mera estratègia per desgastar i rosegar als que no som del sistema.

I ells exposen i parlen quan volen, del que volen i sempre que volen, ara be, no gosis interrompre’ls  o dir la teva, perquè la indignació els assalta i és comencen a escandalitzar per la manca d’educació, de civilitat i fins i tot d’ètica, perquè, tot sigui dit, molts són mestres alliçonadors en totes aquestes matèries.

Leer más >>

Un Barrio de todos y para todos

 logo+futbol+Congres petit

El club C E Congrés se reunió el pasado día 23-09-2010 a las 19 horas con el Conseller  de Barri Enric Fernández Velilla y con la presidenta de la AAVV del Congrés, Betlem Ayúcar.

Los de la AAVV estaban nerviosos y nos llamaron envidiosos… por decirlo de alguna manera…al decir que solo pensábamos en el campo de fútbol.

TAMBIEN NOS DEJARON CAER QUE AL SER NUEVOS..ERAMOS LOS ULTIMOS..ES DECIR QUE NI PINCHAMOS NI CORTAMOS..
EL CONSELLER ESTABA A FAVOR DE LA TAULA DE TREBALL Y LOS DEFENDIO COSA QUE NO ACEPTE, YA QUE SE DEBE AL BARRIO Y NO A UNA ENTIDAD CONCRETA.

Decían que si seguimos con las firmas… nos vamos a llevar el trabajo de 4 años… les dije que hace 4 años no había equipo de fútbol en el barrio. Y que aun habiendo equipo de fútbol, esos equipamientos no estaban pensados para el equipo de fútbol.. si para la AAVV

Achacándome o achacando al club, la falta de comunicación con la taula de treball, indicando que recoger firmas para reivindicar un campo de fútbol no es la mejor idea. Y que deberíamos haber hablado con ellos primero… Que deberíamos haberles consultado, les indique que inclusive aunque el equipo no se hubiese disuelto, el campo tampoco nos lo hubiesen hecho, es decir que si el C.D.V Congreso siguiese en activo, seguiría sin campo sin voz ni voto, también nos dijeron que llevan 4 años negociando para ver que equipamientos se van a hacer junto con el ayuntamiento.Esto que a continuación exponemos es lo que la AAVV quiere hacer en el entorno Canódromo y lo que nosotros acudiendo a las instituciones necesarias con las firmas indicadas no dejaremos que hagan, hasta que el club, el barrio y los vecinos y familias tengan un campo de fútbol, (PARA TODOS Y DE TODOS).

Leer más >>

Los sindicatos se fijan como objetivo paralizar las principales ciudades

Grandes empresas y centros comerciales, en el punto de mira de las centrales  |  Álvarez y Gallego señalan que la huelga sólo triunfará si se retira la reforma

EDUARDO MAGALLÓN  
Los sindicatos cerraban ayer los últimos detalles de su maquinaria organizativa para llevar la huelga general a las grandes ciudades y polígonos industriales, considerados objetivo prioritario de las centrales en esta jornada convocada en protesta por la reforma laboral aprobada en el Congreso de los Diputados. De hecho, la huelga comenzará esta misma tarde-noche en empresas como los mercados de abastos, la recogida de basuras o el servicio de correos.
En Barcelona, Madrid, Valencia, Bilbao y otras grandes ciudades se han diseñado planes –similares a los preparados en otras convocatorias de huelga general como la del 2002, pero probablemente más perfeccionados– en los que cobran especial relevancia la red de piquetes informativos, que realizarán un recorrido más o menos definido y que tienen por objetivo llevar la huelga general a la calle. En el caso de Barcelona, por ejemplo, se espera que se despliegue una decena de grandes grupos de sindicalistas en centros comerciales y grandes empresas muy representativas (ver gráfico adjunto).
Los sindicatos defienden la validez y la oportunidad de los piquetes y aseguran que están formados en su mayor parte por trabajadores vinculados a organizaciones de trabajadores y dirigidos y liderados por personas con un perfil moderado dentro de la organización (en Barcelona, el secretario de organización de Comisiones Obreras, Simón Rosado, dirigirá uno de estos piquetes). Sin embargo, los piquetes serán organizativamente homogéneos: los sindicalistas de UGT no están dirigidos por miembros de CC.OO. y a la inversa. También habrá representantes de USOC. Uno de los principales objetivos de estos piquetes es que los servicios mínimos pactados con la Administración se cumplan.

Leer más >>