|
|
[ ] El Barça rindió homenaje al Día Nacional de Catalunya con un acto muy emotivo
Roger Torelló
En los prolegómenos del partido, y antes de que el Hércules diera la campanada, el Camp Nou vivió una jornada muy emotiva. El FC Barcelona rindió un gran homenaje a la Diada Nacional de Catalunya con un acto sencillo pero muy sentido. Diez minutos antes de que se iniciara el partido, la afición azulgrana ovacionó la entrada al terreno de juego de una ‘senyera’ gigante -la bandera de Catalunya-, de 252 m².
Leer más >>
[ ] L’acusació aconsegueix que Carles Díaz reconegui l’autoria de l’escrit que implica totes les parts
JORDI MUMBRÚ
Tot estava escrit i, tal com va dir ahir el fiscal del cas, Antoni Pelegrín, “els papers són tossuts”. Tan tossuts que els van trobar els Mossos d’Esquadra quan van entrar al Palau per sorpresa el juliol de l’any passat. I d’entre tots els papers hi havia una carta bàsica, segons l’estratègia de l’acusació, que des d’ahir ja té amo i remitent.
El document que ahir va centrar la nova jornada d’interrogatoris és una carta, escrita a mà, que detalla quin camí calia recórrer, entre tots els implicats, per aconseguir tirar endavant l’hotel que la Fundació del Palau de la Música volia construir al carrer Sant Pere Més Alt. Segons diu l’escrit, l’estratègia s’havia pactat prèviament amb Ramon García-Bragado, l’actual quart tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona. El polític socialista sempre ha negat l’existència de cap acord per traçar aquesta estratègia amb la Fundació del Palau de la Música. Els imputats que van declarar ahir són l’expresident del Palau de la Música, Fèlix Millet, la seva mà dreta, Jordi Montull, i l’arquitecte Carles Díaz.
Leer más >>
[ ] Barcelona, 9 sep (EFE).- La ciudad de Barcelona estrenará la próxima semana 10 nuevas guarderías municipales que acogerán a 4.935 niños de la etapa educativa no obligatoria que va de los 0 a los 3 años.
Barcelona es la ciudad española con una mayor oferta de centros y plazas públicas para esta franja educativa, con 72 centros repartidos por todos los distritos de la ciudad y la previsión de que sean 97 en el curso 2011-2012 (7.483 plazas más).
El alcalde Hereu ha destacado el “gran esfuerzo” que ha supuesto “cumplir al 100%” el objetivo de doblar las plazas que se ofrecían al principio de este mandato que recoge el Plan de Escuelas Cuna Municipales 2007-2011.
Leer más >>
[ ] Després de 15 anys
1. Per que som l’únic barri de Barcelona sense un camp de futbol.
2. Per a retornar la identitat al barri i per a donar el barri a conèixer. (Amb la setmana esportiva convidarem a equips de bones categories a competir en el trofeu)
3. Per a fomentar el comerç en el barri i reactivar-ho.
4. Per a fomentar l’esport, en els joves i inculcar valors. (En vegada que estiguin sense fer gens en llocs del barri, cridar-los a participar per a jugar amb el club)
5. Perquè els nostres majors puguin estar en la seva casa (el camp) en comptes d’estar en una plaça. (Veient l’equip els caps de setmana)
6. Per a fomentar l’ús amb els veïns, oferint un casal de estiu, una acadèmia de futbol i activitats per als nois del barri, una vegada finalitzen la jornada escolar i en les seves vacances, realitzant tallers i activitats educatives, perquè els veïns i famílies puguin realitzar les seves tasques amb normalitat.
El club té previst crear una Fundació, que s’encarregaria de realitzar obres benèfiques per al barri, entre elles recollida d’aliments o roba, per a les famílies necessitades del barri, una Cavalcada solidària, Recollida de material no utilitzable pera enviar al 3er món entre unes altres…
Fem Barri!!
El club de futbol del nostre barri s’ha tornat a posar en marxa de la mà d’un grup de veïns.
La seu oficial del CF Congrés serà el bar Congrés, als porxos de la plaça dels Jardíns Massana, al carrer Felip II.
 Encuentro amistoso de pre-temporada
Per aquells qui tingueu la intenció de ser-ne seguidors, l’equip juga un partit amistós el dissabte 11 de setembre al Poliesportiu Municipal del Carmel, a les 16h.
Salutacions,
C. E. Congrés
Tel. De contacte 617230928
També en Facebook:Club Esportiu Congrés
[ ] El Canòdrom de la Meridiana y la avenida Maria Cristina se sumarán a los escenarios que acogen los festejos tradicionalmente. El festival Mercè Arts de Carrer será la gran novedad de este año.
Carla Mercader
Quedan sólo dos semanas para que empiece la Mercè 2010 y llegó el momento de desvelar todos los detalles de la fiesta con más poder de convocatoria de Barcelona, que este año extenderá sus alas. Y es que el Canòdrom de la Meridiana y la avenida Maria Cristina -que hasta ahora únicamente acogía el piromusical- se sumarán a la lista de espacios donde se celebran habitualmente los actos, con lo que los festejos llegarán también a Sant Andreu y Sants-Montjuïc.
Habrá una treintena de escenarios repartidos por toda la ciudad, que acogerán más de 300 actuaciones gratuitas para todos los públicos. Como novedades, el festival Mercè Arts de Carrer (MAC) -con espectáculos contemporáneos de teatro, danza y circo-; el bautizo de dos nuevos gigantes, Chopin y Georges Sand, y un ‘envelat’ al aire libre para bailar a ritmo de rumba y salsa en la plaza Sant Jaume.
La banda sonora de las fiestas irá a cargo de artistas de la talla de Loquillo, Los Rebeldes, Belle&Sebastian, Quimi Portet o la Fundación Tony Manero.
31 barceloneses ilustres dejan su huella en el cartel
El cartel de las fiestas, ideado por el diseñador Claret Serrahima, es obra de 31 barceloneses conocidos, entre los que se encuentran el Mag Lari, el camarero Joan Pinotxo, el director de cine Manuel Huerga o el pare Manel. Cada uno ha escrito una de las letras que componen la palabra Mercè.
El poeta Joan Margarit abrirá las fiestas con la lectura del pregón
La lectura del pregón, el dia 23 a las 19 horas en la plaza Sant Jaume, dará el pistoletazo de salida a las fiestas. El pregonero será Joan Margarit, Premio Nacional de Literatura de la Generalitat y Premio Nacional de Poesía del Ministerio de Cultura.
Leer más >>
[ ]
Aquest dilluns es va reunir la taula de treball, com a continuació de la reunió del mes de juliol, en la que la Regidora Gemma Mumbrú s’havia compromès a concretar aspectes com la necessitat o no d’una escola, i la possible localització alternativa d’alguns equipaments.
L’assistència va ser de 12 entitats del barri que formen part de la taula, i una representant de l’AMPA de la nova escola Congrés-Indians com a convidada.
– El primer punt tractat va ser la localització dels equipaments pactats entre les entitats i el Districte. Aquí la Regidora va informar que el poliesportiu gairebé amb tota seguretat no anirà a l’autorrentat de la Meridiana, sinó que Urbanisme ha trobat una localització alternativa dintre del nostre barri però a fora de l’àmbit del Canòdrom. Els propers dies es concretarà aquesta possibilitat. Aquest canvi permetria un esponjament dels espais del Canòdrom, guanyant zona verda i mantenint el programa acordat.
També es va explicar que una entitat recull signatures per fer un camp de futbol al Canòdrom, cosa que va ser vista negativament per les associacions presents.
Leer más >>
[ ] La estrechez y el futuro incierto por un litigio urbanístico que afecta a su ubicación final marcan el día a día de la escuela La Maquinista.
FELIP VIVANCO – Barcelona
Nueve de la mañana. Abril llora como tantos otros niños y niñas en ese justo instante en cualquier colegio de cualquier barrio de cualquier ciudad.
Abril no llora porque se estrene en P-3 o porque su escuela sea un asentamiento de barracones (limpios, asépticos y con aire acondicionado, pero barracones) situados en medio de un aparcamiento junto al mar de vías en Sant Andreu. A la cría le entra la pena porque ha visto a su hermana llorar. Y su hermana llora pero no porque sea su tercer año en este pequeño enclave de Barracolandia ni porque en su flamante nuevo módulo (no es de lujo aunque le llamen dúplex) aún no hayan llegado ni las pizarras, ni los percheros. En la escuela de infantil La Maquinista, sita en la calle São Paulo 19, se junta el hambre con las ganas de comer.
Leer más >>
[ ] Les instal·lacions s’hi troben pitjor encara que quan es van clausurar ara fa sis mesos.
L’Ajuntament ha permés la reobertura sense fer cap mena de revisió.
Torrent de l’Horta –E. Castellano
Transcorregut mig any des que es van clausurar les instal·lacions del complex poliesportiu del Barri de la Cotxera de Torrent, la situació es troba en pitjors condicions que en el moment en que es va cloure l’activitat.
Els usuaris no sols es queixen que no han estat resolts els problemes denunciats, sinó que a més d’això, les deficiències trobades amb la seua reobertura, són majors i no comprenen com la municipalitat torrentina ha permés la seua reobertura en aquestes condicions.
El síndic portaveu dels socialistes torrentins, Josep Veiga, manifesta que és intolerable que després de sis mesos de reformes, les instal·lacions continuen amb aquestes deficiències i que l’Ajuntament no prenga una decisió respecte de l’empresa concessionària.
Tot fa pensar, a la llum de les manifestacions realitzades en diverses sessions plenàries per part dels grups de l’oposició, que la municipalitat torrentina sols vol fer rular el complex poliesportiu del Parc Central i és per això que deixa degradar aquestes de la Cotxera i del Pavelló del Vedat, que també s’observen mancances, tot i que no són de la mateixa entitat.
Leer más >>
[ ] El proper dimecres 8 de setembre a les 10 del matí donarem el tret de sortida al nou CAP de les Cotxeres Borbó. Els veïns del Congrés que estan a la seva àrea d’influència ja han rebut una carta amb les intruccions per exercir la lliure elecció de metge i traslladar-se al nou CAP.
 Els veïns del barri de Torre-Llobeta ja han estat adscrits directament. Amb aquest nou equipament, l’Àrea Bàsica de Salut de Congrés-Indians es veurà reduïda en uns 3000 usuaris, de manera que l’atenció al CAP Maragall millorarà sensiblement.
Leer más >>
[ ] Alfons López Tena
Tras treinta años de democracia estable, sólidamente anclados en la Unión Europea y el euro, impensables los golpes de Estado, integrados en la globalización y prósperos, es hora de hacer balance sobre si le conviene a Catalunya seguir en España. Salvo efusiones líricas, amenazas gonadales y acusaciones de delirio psiquiátrico (idénticas a las practicadas por la dictadura soviética), no se oye en España argumento alguno que justifique la dependencia de Catalunya. Los unionistas catalanes, salvo una cierta apelación a la resignación y la rutina, tampoco razonan, incluso recurren crecientemente al escarnio y la amenaza, aquí más próximos a los usos de la dictadura maoísta.
Es normal esta afasia, que se intenta ocultar bajo abundantes bramidos, pues el fundamento económico de la conveniencia de pertenecer a España ha desaparecido. Ya no es el Estado español quien tiene moneda y determina los tipos de cambio, los tipos de interés y los aranceles de importación y exportación. Ya no hay mercado español, lo ha absorbido el único europeo, y es Bruselas quien toma esas decisiones y se abre a la globalización, con el resultado inevitable de la disminución de la importancia relativa del antiguo mercado protegido: hoy Catalunya vende al resto del Estado menos del 40% de su producción, e importa de allí menos del 35%.
A Catalunya la dependencia ya no le es compensada por el acceso privilegiado al mercado español, que además se ha convertido en arriesgado por ser el único en que los productos catalanes son boicoteados por el hecho de serlo (práctica del 21% de los madrileños, según ABC).
Sólo le queda a España un mecanismo de actuación económica, la inversión pública, y los datos y hechos son elocuentes: tras décadas de detraer cada año el 10% del PIB catalán sin invertir en Catalunya (19.200 millones de euros el 2005), se desploman los servicios públicos que gestiona España y llevan su E: RENFE, AENA, REE, ENDESA, etc. ¿Qué reciben los catalanes a cambio del expolio fiscal? Ni siquiera la transparencia, pues los balances fiscales, públicos en la Unión Europea, Alemania o Reino Unido, los ocultan en España tanto los gobiernos del PP como los del PSOE. ¿Qué esconden?
Leer más >>
|
|