|
|
[ ] L’escola que es tenia que construir canvia de nou de lloc.
Una vegada mes ens ha sorprès la notícia publicada en el blog del Conseller del Barri. No és possible justificar l’actitud del Consorci d’Educació.
Per a nosaltres aquesta entitat a perdut tota credibilitat amb la seva politica erratica, els seus desproposits i els canvis constants de tot allò que prèviament se habia acordat, sense tenir en compte als afectats, pares i nens.
A quets model d`educació i gestió es increible, se’ls tendria que dir en la cara que es marxin i deixin pas a qui tingui ganes de fer-lo bé
No és el mateix dir anem a fer, a preparar que dir hem fet això i allò, a mes es creuen que ens fan un favor.
Jordi Flores
Plataforma Veïs Afectats Barri Congrés
Sembla ser que el CEIP Congres estarà a les instal.lacions del CEIP Rosa dels Vents a la Plaça de l’Assemblea (plaça de les rates, popularment) a la sagrera. Increible, no?
El Consorci d’Educació ha fet una actuació vergonyosa en tot aquests procés. Després de conèixer nosaltres la notícia del nou CEIP d’aquella manera, la nova ubicació del pavelló (que ha generat malestar i neguit) i tots els canvis que implicava pel barri el nou CEIP, ara resulta que no han omplert i que no hi ha diners.
I resulta també que el CEIP Rosa dels Vents tampoc no omplia places i casi havien de tancar. Això no és d’ara. Ja va passar el curs passat. Així doncs, no podien haver ofert aquesta opció des d’un principi i no muntar tot el sarau que ha hagut?
Es vergonyós que un organisme com el Consorci hagi tingut aquesta gestió tan nefasta. Bé, això ens simplifica molt les coses a la taula de treball i al barri doncs tornem a tenir entre les mans el projecte inicial. El problema ara és la retallada de pressupost municipal que hi ha. No hi ha diners, per tant, companys això va per llarg.
Betlem Ayúcar
Presidenta AVV Congres-Indians
llegir la notícia …………bla, bla bla,
Aquesta tarda la direcció i l’equip docent de la nova escola, representants del Consorci d’Educació de Barcelona i els pares dels alumnes que s’hi incorporaran aquest curs, s’han trobat al casal de barri per discutir una novetat que afecta a la localització del col·legi: el Consorci ha pres la decisió de no construir els mòduls que havien d’anar a la cantonada Concepción Arenal – Cardenal Tedeschini, a l’interior dels espais del Canòdrom i les pistes de tennis.
La nova escola compartirà edifici amb l’escola Rosa dels Vents, al barri de La Sagrera. Tot i estar en ales separades del mateix edifici, amb entrades diferents, cadascuna mantindrà la seva identitat pròpia, amb un equip i un programa docent diferent. L’etapa d’ensenyament infantil de l’escola Rosa dels Vents desapareix i és absorbida per l’escola Congrés-Indians, que aquest curs disposarà de dos grups de P3 i un de P4.
Leer más >>
[ ] La direcció de l’entitat les ha entregat a la fiscalia i mostren que Montull ja va avisar el 2007 que el solar era d’Olivia Hotels
Mayte Piulachs
Existeixen. Les dues cartes que Jordi Montull, mà dreta de l’expresident del Palau de la Música, va enviar a responsables de l’Ajuntament de Barcelona el 2007 en què li comunica que traspassen la propietat del solar del futur hotel a l’empresa Olivia Hotels i que els polítics municipals van assegurar la setmana passada que no trobaven, són reals i són al jutjat. La nova direcció del Palau, encapçalada per Mariona Carulla, va trametre aquests dos escrits a la fiscalia, que els darrers sis mesos ha investigat l’operació urbanística de l’hotel del Palau, que ha acabat amb una nova querella contra els saquejadors confessos de l’ens, que avui declaren al jutjat per aquest afer. Les cartes evidencien, a més, que els responsables municipals estaven ben informats de l’operació.
«Distingit amic, unes ratlles només de recordatori.» Així comença la carta que l’exdirector administratiu del Palau de la Música, Jordi Montull, i imputat pel saqueig a l’entitat, va enviar el 16 de juliol del 2007 al llavors primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Carles Martí.
Leer más >>
[ ] Los dispositivos fijos se colocarán en las zonas cercanas a las Ramblas y en el Raval y el Gòtic
Barcelona (EUROPA PRESS). – El Ayuntamiento de Barcelona ha iniciado los trabajos de instalación de los 16 nuevos dispositivos de videovigilancia en la zona de la Rambla, el Gòtic y el Raval, que se prolongarán hasta final de mes, según informó hoy el consistorio.
Los dispositivos fijos se instalarán en la zona de la Rambla en la confluencia de la Rambla de Canaletes con la calle Pelai y plaza Catalunya, dos en el Pla de la Boqueria, tres en la plaza del Teatre y una en la plaza del Portal de la Pau.
Leer más >>
[ ] El descenso del precio de la vivienda usada en Barcelona aún no ha terminado. La caída se ha suavizado y, algunos distritos ya registran leves repuntes; sin embargo, el precio medio de la capital catalana en el primer trimestre de 2010 fue de un 1% respecto al último trimestre del año pasado y de un 2% interanual, según un informe elaborado por el Col·legi de Agents de la Propietat Inmobiliària de Barcelona y Comprarcasa.
Los dos distritos que aumentaron sus precios fueron Sant Andreu y Horta-Guinardó. Mantuvieron sus precios Ciutat Vella y Nou Barris. Los importes de venta cayeron en el resto: Gràcia, Eixample, Les Corts, Sant Martí, Sants-Montuïc y la zona alta. El precio medio se situó en 4.109 euros por metro cuadrado.
En el área de Sarrià, Sant Gervasi y Pedralbes la caída fue del 4%. El precio medio se encuentra actualmente en 5.869 euros por metro cuadrado y sigue siendo el más caro de la ciudad.
El distrito más económico es Nou Barris, donde los precios se mantuvieron alrededor de los 3.024 euros por metro cuadrado.
Leer más >>
[ ] Así lo anunció el secretario general de Metal, Construcción y Afines de UGT, Manuel Fernández López ‘Lito’.
Será la séptima huelga general de la democracia.
Blanco pide a los sindicatos una respuesta proporcionada.
Claves de la propuesta del Gobierno | Borrador de la reforma (PDF)
ENCUESTA: ¿Secundarás la huelga general del 29-S?
La huelga general en protesta por la reforma laboral será el 29 de septiembre próximo, según anunció este martes en Segovia el secretario general de Metal, Construcción y Afines de UGT, Manuel Fernández López Lito.
El sindicalista ha añadido, en una rueda de prensa para explicar los acuerdos alcanzados en una reunión del comité federal de MCA-UGT, que esta fecha se convertirá en una jornada europea de reivindicación porque “se está produciendo una agresión en toda regla contra el estado del bienestar”.
Leer más >>
[ ] Alfredo Pérez Rubalcaba asegura que hay “buenas razones” para centrarse en la siniestralidad en las ciudades
Madrid(EFE).- El ministro del Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, ha anunciado hoy que su departamento revisará el Código de la Circulación para incorporar en el mismo una visión urbana, de la que actualmente carece, ya que está redactado más desde la perspectiva del tráfico en las carreteras.
Hay “buenas razones” para centrarse en la siniestralidad en las ciudades, ha dicho el ministro, y de ahí que en las líneas de trabajo de la política de seguridad vial de su Ministerio, que todavía “tiene recorrido” y “no está agotada”, esté la de modificar el decreto que desarrolla el Código de la Circulación para que los ayuntamientos, al amparo de este paraguas, puedan hacer las oportunas modificaciones de sus ordenanzas municipales.
La primera línea de trabajo del grupo de expertos que rehará el Código de Circulación se está centrando en hacer una previsión del tráfico que incluya a las bicicletas para que los ciclistas puedan circular con mayor seguridad.
Leer más >>
[ ] El ministro de Justicia consideró que “elementos como el burka que son difícilmente compatibles con la dignidad del ser humano”
Madrid. (EUROPA PRESS).- El ministro de Justicia, Francisco Caamaño, ha anunciado este martes que la nueva ley de libertad religiosa abordará “con carácter general” la utilización de prendas que externalizan el sentimiento religioso y que restringirá el uso del velo integral –burka o niqab- en los espacios públicos.
“Nosotros creemos que hay elementos como el burka que son difícilmente compatibles con la dignidad del ser humano y sobre todo con elementos fundamentales en espacios públicos, como es la identificación”, ha señalado para justificar esta limitación el titular de Justicia en la presentación de los datos sobre financiación para apoyo a proyectos de las confesiones minoritarias que recoge la memoria 2009 de la Fundación Pluralismo y Convivencia.
Leer más >>
[ ] El alcalde de Barcelona justifica la bajada de salarios para que el Ayuntamiento no “pierda capacidad de acción”
Jesús Sancho
Si la semana pasada el presidente de la Generalitat, José Montilla, agradecía a sus funcionarios “su esfuerzo” en tiempo de recortes, el alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha decidido seguir el mismo ejemplo. Hereu ha enviado una carta por correo electrónico a los trabajadores y trabajadoras municipales dándoles las “gracias por el sacrificio” que están haciendo en “un momento delicado y difícil”.
Leer más >>
[ ] La confederació veïnal de Catalunya promou una apagada general de deu minuts el pròxim dia 21
Xavier Miró
Uns cinquanta membres de la Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya (Confavc) van irrompre ahir sense avís en una de les seus de la companyia elèctrica Endesa en protesta per l’increment del 4% de la factura que tindrà lloc al juliol. Els representants veïnals es van concentrar al centre de la sala d’atenció al públic de l’oficina d’Endesa de l’Estació del Nord, i hi van protestar amb crits contra la companyia i amb espelmes enceses. Al cap d’un parell d’hores abandonaven l’oficina sense haver estat rebuts per cap responsable. Fan una crida general a protestar amb una apagada elèctrica de deu minuts el dia 21.
Era la una del migdia quan unes desenes de representants d’associacions de veïns de tot Catalunya, acompanyats de periodistes, irrompien a l’oficina d’atenció al client d’Endesa davant la perplexitat de l’agent de seguretat, que avisava a direcció mentre els veïns obrien la tanca automàtica, entraven per un passadís, pujaven unes escales i es concentraven al mig de la sala d’atenció als clients de la companyia elèctrica, entre crits de «Mans enlaire. Endesa ens atraca» o «No a l’increment per sobre de l’IPC». Sorpresos però ben aviat tranquils i entre alguna mirada de simpatia, els treballadors observaven la protesta, que els va fer difícil durant un parell d’hores atendre els clients de l’elèctrica.
Leer más >>
[ ] Jordi Montull ho va comunicar per carta a l’aleshores primer tinent d’alcalde, Carles Martí
Des de l’any 2007, l’Ajuntament de Barcelona sabia que l’hotel ideat per l’expresident del Palau de la Música Fèlix Millet el faria la cadena hotelera Olivia Hotels. Tot i així, el consistori ho havia negat reiteradament. Només cinc dies després que la propietat i els drets sobre les finques del costat del Palau de la Música passessin a Olivia Hotels, la mà dreta de Millet, Jordi Montull, envia una carta en què fa saber aquesta operació a l’aleshores primer tinent d’alcalde, Carles Martí, recentment dimitit pel fiasco de la Diagonal. Sis dies després fa el mateix amb el gerent d’Urbanisme, Ramon Massaguer, que avui segueix en el càrrec.
Tota la tramitació legal que fa l’Ajuntament de Barcelona per possibilitar l’hotel del Palau la fa posant-hi la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música com a propietària de les finques on es farà l’hotel. En realitat, però, la propietat i els drets sobre les finques pertanyen a l’empresa Olivia Hotels des de l’any 2007.
Leer más >>
|
|