|
|
[ ]
Els terminis de concessió de les llicències d’obres per part del Districte de Sant Andreu estan complint el copromís
 Darrerament hem rebut consultes de diverses comunitats de veïns referents a retards en l’execució de les obres dels seus ascensors a través tant de l’atenció al ciutadà del conseller de barri com de l’Oficina de l’Habitatge de Sant Andreu.
En general el problema ha estat causat per alguna empresa instal·ladora que s’ha compromès amb moltes comunitats de veïns sense tenir prou capacitat de treball, cosa que ha suposat retards de fins a un any en l’inici de les obres.
A aquest respecte volem fer alguns aclariments:
– Els terminis de concessió de les llicències d’obres per part del Districte de Sant Andreu estan complint el copromís de ser inferiors a un mes en les escales incloses al pla d’ascensors del barri del Congrés. Hem detectat que l’empresa en qüestió dilata l’entrega de la documentació al Districte durant mesos, però dona allargues als veïns responsabilizant l’Ajuntament dels retards.
 – Els veïns de les comunitats que han contractat un ascensor i veuen que passen els mesos sense començar obres,
Leer más >>
[ ] Farà arribar als veïns un informe que conclou que no hi haurà danys estructurals i que les explosions tindran menys dinamitaReconeix desperfectes en set immobles per la primera
Xavier Miró
Tot i els desperfectes causats per la primera voladura al pou de Mandri de l’L9 de metro, no hi ha cap risc pels fonaments dels edificis ni n’hi haurà en les futures voladures. Aquesta és la conclusió d’un informe que el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat farà arribar als veïns per convèncer-los de la seguretat de les futures explosions amb dinamita al pou.
L’informe explicarà als veïns que la primera voladura, que dimarts de la setmana passada va causar desperfectes en set immobles, va respectar els paràmetres legals pel que fa a potència i que les previsions i els càlculs eren els correctes tot i que admet que es va produir una “vibració excessiva no se sap encara per què”. L’informe sobre possibles danys estructurals s’ha elaborat després de revisar els set immobles on el govern català admet que s’hi van fer esquerdes o bé despreniments de rajoles o aparells d’aire condicionat. “Es descarta qualsevol possible dany estructural ocult”, afirma el departament.
Leer más >>
[ ] El partido apoyará al alcalde pero lamenta que ¿olvidase¿ su baja valoración ciudadana | Iceta gana adeptos como futuro primer secretario en un PSCque se ve ahora sin rumbo | Cargos socialistas admiten que Montilla no supo hacer renunciar a tiempo al alcalde de Barcelona
Mañana aún puede ser peor. Parece que esta es la máxima que planea sobre el PSC desde unos cuantos meses antes de las elecciones autonómicas, y lo peor el sábado para la cúpula socialista fue la victoria de Jordi Hereu en las primarias de Barcelona. Desasosiego, navegación sin rumbo, eran algunas expresiones que se oían ayer en los análisis de destacados dirigentes socialistas, que admiten que el proceso estuvo mal planteado desde un principio por el primer secretario José Montilla. Actuó tarde, se recuerda, y no pudo forzar a tiempo la renuncia de Hereu.
Si las primarias eran un mal menor para intentar salvar la alcaldía de Barcelona -que ven muy difícil de mantener-, la derrota de Montserrat Tura es un batacazo de doble filo. Primero, porque desde la calle Nicaragua se considera que la ex consellera tenía muchas más opciones para sacar un buen resultado en las municipales. Segundo, porque es evidente que Montilla ha perdido el pulso con Hereu.
No es que la victoria de Tura hubiese solventado todas las cosas, pero por lo menos -se señalapodría haber indicado un cierto despertar. Aunque los análisis y todas las claves de futuro del PSC depende de sus resultados el 22-M, ayer se lamentaba el voto en “clave interna” de los socialistas en Barcelona sin atender a la opinión ciudadana. Sin embargo, también se admitía que los continuos desaires de Montilla a Hereu fomentaron una reacción de inquina y en clave partidista de la federación barcelonesa del PSC.
Pero, ¿todo fue Montilla? Tampoco. Ayer, algunos dirigentes recordaban la cola de alcaldes en la calle Nicaragua que pedía el relevo de Hereu para no verse afectados por el arrastre que siempre produce unas malas expectativas electorales en Barcelona. Sea como sea, el sábado también hubo otra mala noticia para el primer secretario: la derrota de Jordi Menéndez, su jefe de gabinete, en las primarias de Sant Cugat.
Leer más >>
[ ] La Rúa de Carnestoltes, diumenge 6 de març
Cartell de les festes al Barri
S’acosta el carnestoltes, i la Coordinadora d’Entitats de Congrés-Indians ja està preparant la rúa del barri.
Enguany la celebrarem el diumenge 6 de març, i començarà a les 12 del migdia al carrer Jordi de Sant Jordi (Plaça del Rom Cremat). L’animació serà a càrrec el grup de batukada “Festimbal Batucada Barcelona”, que faran una exhibició a la plaça del Congrés al final del recorregut.
Leer más >>
[ ]
La tramitació de l’hotel W Barcelona, el controvertit establiment conegut com a hotel Vela, és, en el dia d’avui, al jutjat.
Deu entitats del mateix barri de la Barceloneta i de la resta de la ciutat van presentar un contenciós administratiu contra l’Autoritat Portuària i l’Ajuntament de Barcelona en què denunciaven irregularitats en el procés de tramitació. El jutge l’ha admès a tràmit i, segons han assenyalat fonts veïnals, ja ha demanat la documentació pertinent a les dues institucions.
En la demanda contra l’Ajuntament de Barcelona els veïns adduïen que la llicència d’obres i la llicència ambiental s’havien atorgat per a uns terrenys on “no s’havia de poder construir un hotel”, ha apuntat Gala Pin, membre d’entitats veïnals de la Barceloneta. A l’Autoritat Portuària de Barcelona la denuncien per “la concessió de l’ús privatiu –la instal·lació de l’hotel– d’uns terrenys que són de domini públic”.
Per això, tant en una demanda –que és en un jutjat de Barcelona– com en l’altra –que passa per Madrid– les entitats veïnals reclamen que es declarin “nuls de ple dret” aquests diferents actes administratius.
Leer más >>
[ ] Ensenyament informa els centres que els podria reduir fins a un 20% el pressupost i els demana contenir la despesa corrent Sindicats docents i pares avisen que ja no poden reduir més despeses
Mireia Rourera
La comunitat educativa veu amb molta preocupació les retallades que està anunciant el Departament d’Ensenyament que dirigeix Irene Rigau. L’últim episodi, després d’anunciar que s’atura la implantació dels ordinadors als instituts, el programa 1×1, ha estat l’enviament d’unes cartes a instituts i escoles que diuen que s’hauran d’estrènyer encara més el cinturó i que aquest 2011 rebran només per a despeses corrents el 81% del pressupost del 2010.
“És una retallada preventiva”, va sortir al pas ahir la secretària general d’Ensenyament, Maria Jesús Mier. I va assegurar que “aquesta és només una mesura que espera l’aprovació dels pressupostos del 2011”.
Leer más >>
[ ]
Front la negativa del Districte de Ciutat Vella d’acceptar la petició unitària de les entitats de La Barceloneta de tractar com a prioritat la construcció del CEIP Mediterrània en la comissió de seguiment del consell de barri, les 15 entitats que conformen aquesta comissió van decidir abandonar-la ahir dimecres 9 de febrer.
Els alumnes del CEIP Mediterrània porten quatre anys en barracons, després de que el seu col·legi fos enderrocat per problemes estructurals. La promesa del Districte en el moment de l’enderroc va estar que els alumnes tornarien a tenir el col·legi en el marge de dos anys.
Quatre anys després, continuen en barracons. Des de fa més de dos anys les mares i pares del CEIP, amb el suport de totes les entitats del barri, han reclamat conèixer en quin estat es troba el projecte del col·legi i la seva construcció immediata, i han portat a terme diferents accions de protesta, i mantingut múltiples reunions amb representants polítics. La seva demanda comprenia també la possibilitat poder fer servir el solar on antigament estava ubicat el CEIP per usos escolars. Els barracons es troben actualment al pati del CEIP Alexandre Galí.
Leer más >>
[ ] Animalistas de FAADA consiguen que el Ayuntamiento y la Generalitat investiguen a un individuo que tiene decenas de animales en un estado lamentable
Un perro ladra encerrado en una jaula FAADA
F C García
Lo que empezó hace más de quince años como un simple negocio de chatarrería ambulante que ocupaba ilegalmente un espacio público del barrio de Sant Andreu, en el pasaje Torrent Estadella (Bon Pastor), con el paso del tiempo ha acabado por convirtirse en un recinto de unos 2.000 metros cuadrados ocupados sin permiso, según han confirmado fuentes del Ajuntament de Barcelona. La instalación, en plena calle, ha sido denunciada en repetidas ocasiones por entidades animalistas como FAADA a causa de los centenares de animales en un estado lamentable que malviven en su interior.
Se trata de un recinto ubicado en plena vía pública al que los vecinos han denunciado en alguna ocasión, aunque tímidamente por temor a las amenazas del chatarrero. Según fuentes de la protectora FAADA “también han sido ignorados nuestros requerimientos en la sede del distrito de Sant Andreu” por lo que denuncian públicamente la falta de información facilitada, especialmente sobre el mal estado en el que se encuentran unos 30 caballos con los que el individuo supuestamente trafica ilegalmente, tal como han podido comprobar también los agentes de la URMA, la unidad regional de los Mossos d’Esquadra.
Leer más >>
[ ] Con un poco de retraso le escribimos para ofrecerle nuestro punto de vista. Y proyecto sostenible y economico para el Canodromo
El tema del canodromo es un claro tema de especulación inmobiliaria (ya el mero hecho de negociar unos equipamientos con entes privados) lo demuestra. Es como un (tocomocho)..yo te doy por esto, para que me des lo otro.
El Club de futbol,ya en sus años de fundación sufrio estos efectos especulativos, los vecinos querian un parquing…y al final han obtenido
un parque que a su vez sirve de pipican.
En aquella epoca Joan Maragall, y Jordi Pujol llegarón a un acuerdo con el club para que el mismo tubiese un campo de futbol (se fue a can clota).
Nosotros no estamos en contra de los equipamientos, que estamos en contra de que hayan mas de 30 locales vacios en el barrio, que el ayuntamiento, expropie dichos locales, los rehabilite y ofrezca buenos equipamientos con
el correspondiente ahorro que ello conlleva.
Podemos recoger mas de 30 locales ,terrenos y parquings, donde se puede hacer todo lo solicitado.
Un parquing medio vacio en la calle escocia.Otro mas al lado de Cadena los Tigres (inmenso) y el lavado de coches de meridina que tambien esta afectado por el plan de urbanismo.
Leer más >>
[ ] CiU i el PP veuen bé l’essència del projecte de l’illa Robadors però el titllen d’electoralista, mentre que ERC el qualifica d’improvisatLes entitats celebren que es forci els propietaris a rehabilitar els seus edificis
Francesc Espiga
Agents dels Mossos identifiquen un grup de prostitutes al carrer de Sant Ramon Foto: J. RAMOS.
És una iniciativa positiva que ajudarà a dignificar una zona del Raval especialment flagel·lada, tot i que hi ha dubtes sobre com es podrà aplicar i la manera com s’ha gestat. Aquesta és la crítica, en abstracte, que han fet els tres grups de l’oposició a l’Ajuntament de Barcelona (CiU, PP i ERC) a la proposta per crear una àrea de conservació i rehabilitació als carrers Robadors i Sant Ramon, que ha de permetre reformar el seu parc d’habitatges. Pel que fa a la valoració de les entitats, bascula entre la defensa encesa del projecte i la seva denúncia més ferma.
Pel president del grup municipal de CiU, Xavier Trias, la mesura és “bona i positiva” però alhora lamenta “que hagi trigat tant a aprovar-se”.
Leer más >>
|
|