Sant Andreu apuesta por una fiesta masiva y cívica

Más de 60 entidades organizan unos 160 actos que se realizarán entre el 26 de noviembre y el 8 de diciembre
Una gran ‘cercavila’, conciertos y mucho deporte movilizan a los vecinos

ÓSCAR HERNÁNDEZ
Con una implicación que crece año tras año, el próximo viernes 26 de noviembre arranca la fiesta mayor de Sant Andreu, que en esta edición dura casi dos semanas. La aplicación de varias medidas para garantizar el civismo y la seguridad y la celebración de actos multitudinarios para todas las edades y en diferentes enclaves del barrio destacan en un completo programa donde se unen tradición y modernidad.

zoom 'Cercavila' en el casco antiguo de Sant Andreu.    ‘Cercavila’ en el casco antiguo de Sant Andreu. VALENTÍ VIÑAS
zoom Actuación 'castellera' en la plaza de Orfila, en la fiesta mayor de Sant Andreu. Este año se realizará el domingo 28 a la una de la tarde.  Actuación ‘castellera’ en la plaza de Orfila, en la fiesta mayor de Sant Andreu. Este año se realizará el domingo 28 a la una de la tarde. VALENTÍ VIÑAS 

SEGURIDAD
Limitadores acústicos y agentes cívicos

El distrito de Sant Andreu apuesta en la fiesta mayor del histórico barrio por conjugar el derecho a la diversión con el del descanso. Para ello instalará limitadores de sonido en los espacios de las actuaciones musicales. «Estos sistemas permiten controlar los sonidos graves, los que más molestan», explicó Miquel Àngel Valdueza, gerente del distrito.

También se desplegarán varios agentes cívicos para recordar a la gente que debe utilizar las papeleras y los lavabos públicos. Los mismos trabajadores se encargarán de supervisar que se recoja todo tras los conciertos y las fiestas,

Otro aspecto relacionado con la seguridad es la actuación conjunta de los Mossos d’Esquadra y la Guardia Urbana para prevenir incidentes. Además, las patrullas policiales municipales vigilarán que se cumplan los horarios de cierre y que no se venda alcohol a menores.

Leer más >>

Congrés-Indians a l'”Entre Veïns”

  El cap de setmana el protagonisme es per el barri delCongrés-Indians

Ahir diumenge a la nit, el programa de BTV “Entre Veïns” es va acostar a la vida quotidiana de quatre veïns del nostre barri. Si voleu veure al Xavi de les verdures, la Sílvia dels Indians, el sr Torrabadella, etc i moltes imatges dels nostres carrers, teniu l’oportunitat de veure la repetició del programa el proper dissabte 27 de novembre a les 19h, o bé buscar-lo a la web de la BTV (clicant aquí ho trobareu directament).
Enviat per Enric Fernández-Velilla
22-11-2010
 
Programes de TV son el que fan que un barri surti a les planes dels diaris i no sempre per las drogues i la inseguretat.
Veïns i Veïnes estem en el bon cami !FEM BARRI!

Jordi Hereu ‘blinda’ la seva candidatura a l’alcaldia

Dirigents del PSC coincideixen que el batlle té a les seves mans repetir com a cap de cartell dels socialistes
Els incerts resultats electorals han propiciat un ball d’aspirants amb poc fonament

Vicenç Planella 
Malgrat el ball de noms que circula en les últimes setmanes, només una improbable concatenació de factors impedirà que Jordi Hereu sigui proclamat al gener candidat del PSC a l’alcaldia de Barcelona. Alts responsables socialistes de diverses tendències han reconegut que l’actual batlle té tots els números que repeteixi per segona vegada com a cap de cartell del partit que fa més de tres dècades que lidera el govern de la ciutat, però que s’enfronta a la possibilitat de perdre, amb mig any de diferència, la Generalitat i el vaixell insígnia del seu poder municipal. “Si no s’arronsa, Hereu serà el candidat per més que el pressionin”, ha manifestat un influent membre de l’executiva del PSC.

Leer más >>

Salut descarta finalment el trasllat de la Vall d’Hebron

Les elevades inversions que s’han fet a l’hospital obliguen a desestimar la idea de portar-lo a la zona de la SagreraEs construirà un nou edifici per a consultes externes a l’altra banda de la Rond

Marta Ciércoles 

Finalment, l’hospital de la Vall d’Hebron, el més gran del país, no es mourà d’allà on ha estat tota la vida. No hi haurà trasllat ni construcció d’un nou gran hospital a la zona de la Sagrera, una possibilitat que va quedar oberta ara fa més de dos anys, després que els caps de servei del centre sanitari denunciessin les dificultats de donar un servei de qualitat enmig d’un estat d’obres permanent. Així doncs, un cop descartat el trasllat, part de la solució a la manca d’espai que pateix la Vall d’Hebron passa ara per la construcció d’un nou edifici just a l’altre costat de la Ronda, als terrenys de la Teixonera, que l’Ajuntament de Barcelona cedirà a Salut.

Leer más >>

Cau a Barcelona un grup d’atracadors violents que assaltaven a joiers i representants

Els Mossos detenen tres homes després d’assaltar un establiment a Rambla Catalunya
La policia treballa amb la hipòtesi que els tres arrestats podrien estar relacionats amb més atracaments a Catalunya i la resta d’Espanya i un altre a Itàlia

Barcelona – Europa Press

Els Mossos d’Esquadra han desarticulat una organització dedicada a cometre robatoris amb violència i intimidació a joieries i representants de joieria per tot Catalunya amb l’arrest de tres homes, especialment a Barcelona i la seva àrea metropolitana.

Els atracadors, amb un grau d’especialització molt elevat, van ser detinguts dijous a l’avinguda de Meridiana de Barcelona, poc després que atracessin una joieria de la Rambla Catalunya de la ciutat, fet que va permetre recuperar les joies robades.

En el moment de la detenció, només una hora després que es cometés l’assalt, els atracadors ja tenien al seu pis el botí a punt per ser enviat a l’estranger i es disposaven a agafar un taxi en direcció a l’aeroport del Prat. Prèviament, s’havien tret la roba utilitzada per a la comissió del delicte amb l’objectiu de no deixar rastre.

Leer más >>

La Unesco aconsella “auditar” les obres de la Sagrada Família

Proposa una anàlisi estructural independent per valorar el risc d’esquerdes, ja que el temple pesarà 50.000 tones més un cop acabatEls constructors estan tranquils pel càlcul d’estructures en què s’ha basat el projecte

Xavier Miró
L’informe de la Unesco elaborat pel pas del túnel del tren d’alta velocitat (TAV) a tocar de la Sagrada Família recomana fer una anàlisi estructural independent de les obres de culminació de la basílica. Atenent a la protecció de la façana i la cripta que va construir Antoni Gaudí i que són patrimoni de la humanitat, l’organisme internacional recorda que les obres futures augmentaran en 50.000 tones el pes del temple, una càrrega que fa recomanable “valorar el risc d’esquerdes”. A més de l’“enorme augment de les càrregues” de la Sagrada Família, la Unesco apunta que cal tenir en compte que l’ampliació s’ha fet en diverses èpoques i amb tecnologies diferents. Els constructors deixen clar que el projecte ja inclou el càlcul de totes les estructures, perquè es va haver de contemplar el pes final quan es van construir les columnes interiors que suporten la nau principal, l’absis i el creuer avui acabats.

Una imatge d’arxiu de les obres inicials de fonamentació de les torres que culminaran el temple de Gaudí Foto: REDACCIÓ.

 De fet, aquesta solució arquitectònica és un dels factors reconeguts de l’originalitat de Gaudí. L’arquitecte va concebre una basílica neogòtica sense contraforts exteriors i en què tota l’estructura es recolzés en les columnes interiors –la gran torre de Jesús que culminarà el temple, per exemple, es recolzarà en les 16 columnes que ja suporten el creuer. L’organisme internacional reconeix l’estudi meticulós i empíric que Gaudí va realitzar quan va adoptar la solució.

Leer más >>

El nom del Somorrostro

ÈXIT D’UNA REIVINDICACIÓ VEÏNAL
La platja entre l’Hospital del Mar i Marina evocarà el barri de barraques
Benvolguts amics, us enviem una nota ràpida que informar-vos que la primera de les peticions respecte de la memòria dels barris de barraques ha fet un altre pas endavant important, amb l’aprovació per la Ponència del Nomenclàtor del nom Somorrostro per a un tram de la platja de Barcelona. Ara només queda que el districte de Ciutat Vella ho aprovi també. Qualsevol gestió per ajudar a que així sigui serà molt útil.

La secretària de la Ponència del Nomenclàtor ens ha fet arribar aquesta nota:
Bon dia a tots,
Em plau comunicar-vos que la Ponència del Nomenclàtor, a la seva sessió d’ahir tarda, acordà aprovar la proposta presentada per vosaltres de denominar Platja del Somorrostro, el tram de platja de la Barceloneta situat entre l’Hospital del Mar i el carrer de Marina.

Ara caldrà que el Consell Plenari del districte de Ciutat Vella, a celebrar a primers del pròxim mes de desembre, l’aprovi també (no preveiem cap problema per aquesta aprovació).

Leer más >>

La ley de muerte digna, celebrada como derecho y rechazada como eutanasia

Los defensores advierten de que deben ser el paciente o los familiares los que decidan y los detractores dicen que se deben mejorar los servicios de cuidados paliativos

EFE /Madrid
El anuncio por el Gobierno de un proyecto de ley que regule los cuidados paliativos y la “muerte digna” ha sido recibido como reconocimiento de “derechos” por unos sectores sociales y una eutanasia encubierta por otros, mientras que ámbitos médicos han pedido que se consulte a los expertos para redactarla.

El presidente de Derecho a Morir Dignamente, el doctor Luis Montes, ha entendido como positiva “cualquier medida que garantice derechos de las personas en el proceso final de la vida”, en la misma línea que la ley de muerte digna de Andalucía.

En declaraciones a Efe, ha estimado que si la norma va a mejorar dicho proceso “lo valora”, aunque la cuestión es si se puede disponer o no de la propia vida, ya que, en una sociedad de derecho, “es elemental la determinación, la voluntad de vivir y eso lo tiene que garantizar el Estado y el marco jurídico”.

Más allá de la futura ley, ha dicho Montes que existe “un clamor popular”, que es el debate de la disponibilidad de la propia vida, del suicidio y de la eutanasia.

Montes fue cesado en 2005 por la Comunidad de Madrid como jefe de urgencias del hospital Severo Ochoa de Leganés, tras dos denuncias anónimas sobre mala praxis médica en la administración de fármacos a pacientes terminales, aunque esta acusación no prosperó finalmente en los tribunales.

Leer más >>

Barrio sin hospital

Salut retira la concesión a la Clínica Coroleu | Los vecinos de Sant Andreu se movilizan para no perder su único centro sociosanitario

Arnau Mas
Sant Andreu podría quedarse sin el único centro sociosanitario del barrio.
La histórica Clínica Coro-leu, que lleva más de 30 años ofreciendo una asistencia integral a los ancianos de Sant Andreu, está en serio peligro de desaparición.

La Conselleria de Salut decidió el pasado verano cancelar el concierto económico pactado con el centro después de detectar “irregularidades muy graves” en la facturación, según explicaron ayer fuentes del departamento a ADN. Esa decisión supondría el cierre definitivo de la clínica, ya que la totalidad de los pacientes vienen derivados de la sanidad pública.

Los trabajadores y pacientes de la Coroleu, sin embargo, consideran que no todo está perdido, y cada jueves se manifiestan para evitar el cierre de una clínica que atiende a más de 150 familias entre enfermos ingresados y los servicios de atención domiciliaria.

Leer más >>

Trinitat Vella refusa una narcosala mòbil

L’Agència de Salut Pública creu que una assistència vigilada reduiria el problemaEls veïns van trencar també una màquina de xeringues

Virtudes Pérez
El que més molesta els veïns de Trinitat Vella i en concret els que viuen a l’entorn de la Via Barcino i el carrer Foradada és el constant deambular de toxicòmans que busquen un lloc tranquil on punxar-se i les xeringues que troben llençades a qualsevol racó. L’Agència de Salut Pública, que des de fa més de tres anys fa tasques preventives a la zona amb educadors de carrer, opina que la instal·lació d’una narcosala mòbil com la que funciona a la Zona Franca podria reduir la problemàtica. Fa uns mesos, una comissió d’una vintena de veïns i tècnics va arribar a visitar les quatre narcosales que hi ha actualment a Barcelona, entre les quals la sala Baluard de Ciutat Vella, però al final la iniciativa no va prosperar. La majoria dels ciutadans de Trinitat Vella no volen sentir a parlar del que ja anomenen de manera despectiva “la furgoneta de la droga” i, a causa d’aquesta oposició frontal, l’Agència de Salut Pública ja ho ha descartat.

Però el rebuig dels veïns no es limita només a la narcosala mòbil. A començament d’estiu Salut Pública va col·locar una màquina expenedora de xeringues al descampat paral·lel al carrer Torrent de la Parera, on acostumen a punxar-se els toxicòmans. Va durar tres mesos. Al setembre els veïns la van destrossar i la van haver de retirar.

Leer más >>