La Taula del Canòdrom acorda els equipaments

Aquest dimarts s’ha reunit la taula de treball del Canòdrom al casal de barri. A continuació us explico el que s’ha parlat:
1- L’arquitecte Josep Maria Lecea ha explicat les obres de la segona fase de remodelació de l’edifici de la grada, que comencen demà mateix i que tindran una durada aproximada de quatre mesos. En elles es prepararà el centre perquè sigui ocupat permanentment pel personal que el gestionarà en el futur, s’arreglarà la grada perquè pugui allotjar el públicd’actes multitudinaris, i s’urbanitzarà l’entorn de l’edifici, que ara és de grava i passarà a ser pavimentat (la plaça no, es tracta dels espais que hi ha adjacents a l’edifici).
2- Les entitats de la taula es van reunir el 30 de setembre per tancar la seva petició definitiva d’equipaments per als terrenys del Canòdrom i les pistes de tennis. Aquesta proposta queda com segueix:
– El poliesportiu es traslladarà als terrenys de l’actual pàrquing que dóna a la Meridiana.

Leer más >>

L’Eixample revisa els tràmits tocats per la xarxa corrupta

El districte està pentinant els expedients en què han intervingut els imputats en el cas de corrupció que afecta sobretot Ciutat VellaMiren amb lupa si hi apareixen noms vinculats amb la trama10/11/10 02:00 – barcelona –


A. Ballbona / E. Ansola

La seu del districte de l’Eixample, al carrer Aragó, en una imatge d’arxiu. Foto: ANDREU PUIG.
L’escàndol de corrupció de Ciutat Vella, en què hi ha imputats dos alts funcionaris del districte (Helio Lozano i Elena Ariza) i l’enginyer extern Joaquin Quílez, pot tenir algunes ramificacions en d’altres punts de Barcelona. Quílez va fer d’intermediari per a empreses i inspeccions per encàrrec municipal a l’Eixample. Aquesta trama de corrupció formada pel triangle Lozano, Ariza i Quílez surt a la llum tibant el fil del cas dels prostíbuls de Castelldefels. Tibant aquest mateix fil, anteriorment, la justícia havia detectat un primer presumpte funcionari corrupte a l’Eixample, Manuel Martínez, que suposadament hauria cobrat diners a canvi de donar llicències a prostíbuls i locals d’oci nocturn, amb la intermediació també de Quílez. Per escatir exactament fins on arriben els tentacles de Quílez, el districte de l’Eixample està revisant tots els expedients administratius que van ser tocats per algun d’aquests imputats, i també per d’altres empresaris que apareixen imputats en la trama de corrupció de Ciutat Vella.

Leer más >>

Els apartaments turístics, en mans dels ajuntaments

Cal una llicència d’activitat municipal i el propietari es fa responsable de l’ús de l’habitatge
El govern aprova un decret que indigna el sector
Tot lloguer inferior a tres mesos es considera habitatge d’ús turístic

 
Un edifici de la Diagonal de Barcelona on els veïns es queixen de pisos utilitzats com a apartaments turístics Foto: ORIOL DURAN / ARXIU.

Sónia Pau
Donar la llicència d’obertura d’un apartament turístic, controlar que es compleixi la normativa vigent i obligar el propietari que en faci fora els inquilins si provoquen molèsties als veïns són algunes de les noves competències que han d’assumir les ajuntaments a partir de l’entrada en vigor del nou decret de regulació dels apartaments turístics, que ahir va aprovar el govern. Després de sis anys d’estira-i-arronsa amb el sector, el govern in extremis ha tirat endavant una normativa que el president de Federatur (Federació Catalana d’Apartaments Turístics), Lluís Torrent, considera ni més ni menys que “absolutament irresponsable”.

Leer más >>

Salud traslada a la Fiscalía la investigación de las irregularidades de Can Coroleu

Un concurso público para adjudicar la actividad pedirá la subrogación de los trabajadores

   BARCELONA, 9 Nov. (EUROPA PRESS) –

   La Conselleria de Salud de la Generalitat ha trasladado a la Fiscalía la investigación sobre las presuntas irregularidades administrativas cometidas por la clínica de atención sociosanitaria Can Coroleu, ubicada en el distrito de Sant Andreu de Barcelona, que atiende a unos 70 residentes y un número similar de vecinos en sus domicilios.

   En declaraciones a Europa Press, fuentes de la Conselleria han precisado que están a la espera de conocer si la Fiscalía aprecia indicios de delito, después de que Salud haya decidido no prorrogar el convenio que existía con esta clínica concertada.

   La no prórroga del convenio, motivada por la posibilidad de que se hayan cometido irregularidades administrativas “graves” que en algunos casos podrían conllevar “responsabilidades penales”, ha originado la protesta de los cerca de 50 trabajadores del centro, que ven peligrar su puesto de trabajo.

Leer más >>

Hereu ve “lejos” las expropiaciones de la Sagrada Familia pero se debe planificar el futuro

Evita concretar los ingresos de la visita del Pontífice tras una menor asistencia de la estimada

   BARCELONA, 8 Nov. (EUROPA PRESS) –

Foto de la Noticia  Foto: EP

   El alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha afirmado este lunes que las expropiaciones ante la fachada de la Glòria de la Sagrada Familia para construir los accesos a la basílica quedan “muy lejos”, aunque ha considerado que ha llegado la hora de planificar el futuro, de forma que los próximos días pedirá una reunión con el Patronato.

   Al preguntársele en rueda de prensa un día después de que el Papa dedicará la Sagrada Familia, ha considerado que la construcción del templo “es un proyecto que la ciudad y el Ayuntamiento deben conocer con más profundidad”. “Llevábamos 128 años en que el proyecto iba por un lado, y la ciudad, el Ayuntamiento y las instituciones por otro”, ha constatado.

Leer más >>

Vecinos y comerciantes del tramo de Mallorca reabierto se quejan de los efectos de las obras

Francesc Narváez y Gemma Mumbrú restablecen la circulación entre Espronceda y Meridiana

BARCELONA, 8 Nov. (EUROPA PRESS) –

   Al menos 10 establecimientos han cerrado durante las obras en la calle Mallorca, que desde agosto de 2008 ocupaban toda la calle en el tramo entre Meridiana y la calle Espronceda, recuerda Beatriz Andreu, vecina de Sant Andreu y propietaria de una tienda de cosmética natural en el tramo afectado.

   Según Andreu, la crisis se ha sumado a los efectos de las obras, que han vaciado el barrio de clientes y han provocado polvo y ruido. Ha asegurado que su hijo, que asiste a la escuela Octavio Paz, “se quejaba de que el ruido de las obras no les dejaba hacer clase”.

   La propietaria del Bar la Oca, también afectado por las obras, ha afirmado que se siente “acorralada” por el Ayuntamiento, al que ha calificado de “déspota”. Ha asegurado que ha perdido muchos clientes y que le han subido los impuestos durante las obras, lo cual sólo le ha permitido “cubrir gastos, sin hacer beneficios”.

Leer más >>

Millet va continuar espoliant el Palau després de l’escorcoll

La secretària de l’expresident de l’Orfeó va fer pagaments a Fèlix i la seva filla Clara amb diners que va treure d’una caixa forta.
Les acusacions particulars demanaran també imputar Barberà

Fèlix Millet va continuar espoliant el Palau de la Música els dies immediatament posteriors a l’escorcoll policial del 23 de juliol del 2009 i fins i tot quan ja havia estat suspès de les seves funcions de president de l’Orfeó Català. Per fer-ho possible va disposar de la col·laboració de la seva fidel secretària, Elisabet Barberà, que va mantenir el control de la caixa forta del Palau i l’accés als diners que allí s’hi guardaven. D’aquesta manera, entre el 24 i el 31 de juliol la secretària va fer fins a sis pagaments per un import total de 196.695 euros i en va deixar constància al llibre de comptabilitat, en un full que es reprodueix en aquesta pàgina.

Els llibres de comptabilitat on hi ha anotats tots els pagaments de caràcter personal de Fèlix Millet són una de les proves adjuntades al procediment judicial i ja han estat analitzats pels pèrits de l’Agència Tributària. Ara són en mans dels auditors de Deloitte, que treballen per al Palau i que han de fer un informe amb les seves conclusions.

El llibre, i per tant la caixa forta, era controlat per Elisabet Barberà, que ho anotava tot. Aquells dies de juliol va anotar-hi, per exemple, una sortida de 149,523 euros sota el concepte “pagaments del mes”. Es tracta de la despesa que cada any ordenava Millet per fer front a les nòmines del personal que té al seu servei a la casa de l’Ametlla del Vallès, així com altres pagaments als seus familiars més directes: la dona i les filles.

Leer más >>

Trinidad Jiménez pide la intervención de la ONU en la crisis de Marruecos

Los enfrentamientos entre prosaharauis y fuerzas del orden causan un muerto y centenares de heridos entre los saharauis, según el Frente Polisario, y 3 agentes muertos y 70 heridos, según la versión del Gobierno marroquí

La Paz. (EFE).- La ministra española de Asuntos Exteriores, Trinidad Jiménez, pidió hoy al Consejo de Seguridad de las Naciones Unidas que intervenga en la crisis provocada por el desalojo por la fuerza del campamento saharaui en El Aaiún para rebajar la tensión y favorecer el diálogo entre Marruecos y el Frente Polisario. Jiménez reiteró que el desmantelamiento por parte de la policía marroquí del campamento protesta donde se concentraban más de 20.000 saharauis es un asunto “trascendencia internacional” que el Gobierno español no debe abordar de forma bilateral con Rabat.

Jiménez, ha hecho un llamamiento a la calma a Marruecos y al Frente Polisario y les ha invitado a reanudar el diálogo en la ONU para buscar soluciones a esta crisis que ha provocado un muerto y centenares de heridos entre los saharauis, según el Frente Polisario, y 3 agentes muertos y 70 heridos, según la versión del Gobierno marroquí. Según la versión de testimonios prosaharauis, las fuerzas del orden del Gobierno marroquí están actuando con tremenda brutalidad.

La jefa de la diplomacia española hizo estas declaraciones en la rueda de prensa ofrecida con su colega boliviano, David Chopehuanca, durante la primera jornada de su visita a La Paz.  A juicio de Jiménez, el Consejo de Seguridad, cuya presidencia de turno ejerce el Reino Unido, debería pronunciarse lo antes posible cuando tenga los informes definitivos de lo ocurrido en El Aaiún. “Creo que la presidencia británica podría adoptar alguna decisión y convocar al Consejo de Seguridad”, dijo Jiménez. También apuntó la posibilidad de que se convoque de inmediato al enviado especial de la ONU para el Sahara Occidental, Cristopher Ross, para buscar medidas que rebajen la tensión en la región.

Leer más >>

La calle Mallorca recupera la normalidad tras 28 meses de obras por el AVE

Vecinos y comerciantes se quejan de los efectos de las obras, durante las cuales han cerrado 10 establecimientos

Barcelona. (EFE).- La calle Mallorca de Barcelona ha recuperado hoy la normalidad tras 28 meses de obras en diversos puntos por la construcción del túnel del AVE que atraviesa la ciudad para unir la futura estación de la Sagrera y la de Sants.

Al menos 10 establecimientos han cerrado durante las obras, que desde agosto de 2008 ocupaban toda la calle en el tramo entre Meridiana y la calle Espronceda. Esta mañana se ha abierto al tráfico el tramo comprendido entre éstas calles, por donde entró la tuneladora Barcino que está perforando el túnel, con lo que se permite que vuelvan a circular unos 28.000 vehículos al día.

Los autobuses que circulaban por este tramo de la calle Mallorca y habían sido desviados por la calle Murcia han vuelo a hacer el recorrido que efectuaban antes de las obras, con las mismas paradas.

Leer más >>

La primera protesta contra el papa omple Sant Jaume

La principal protesta és la despesa de les institucions públiques s amb la visita
Els manifestants exigeixen un estat laic
Denuncien els casos de pederàstia de capellans i la prohibició del condó

Mireia Rourera

Els manifestants que “no esperen la visita del papa a Barcelona” van omplir la plaça Sant Jaume ahir al vespre Foto: ANDREU PUIG.
“Jo no t’espero”. Amb aquest lema ahir es van aplegar a la plaça de Sant Jaume de Barcelona centenars de persones contràries a la visita que el papa farà aquest diumenge a Barcelona. La majoria de manifestants duien pancartes que feien al·lusió als casos de pederàstia que han protagonitzat capellans de l’Església catòlica, la majoria dels quals –van recordar– “han quedat impunes”. Amb desenes de pancartes també van retreure al Vaticà la prohibició del condó (“i la propagació del sida”), la prohibició de l’avortament i del no-reconeixement dels homosexuals.

Leer más >>