EL PUERTO DE BADALONA SALVA LA FLOTA DE PESCA ARTESANAL

LA VANGUARDIA, 07/04/2010
LOS NUEVOS MUELLES DE LA CIUDAD GUARDARÁN UN ESPACIO PARA LOS BARCOS DE PESCA, QUE AHORA ESTABAN DESAPARECIENDO

(POR LUIS BENVENUTY, BADALONA)
El puerto de Badalona dispondrá a finales de año de una base artesanal de pesca, y una de las profesiones más tradicionales de su historia no desaparecerá de la ciudad. O al menos no lo hará al acelerado ritmo en que lo estaba haciendo hasta ahora. Francesc Panella, el nuevo consejero delegado de Marina Badalona, la sociedad mercantil participada por el Ayuntamiento y el consejo comarcal para gestionar el puerto de la ciudad, ha decidido recuperar el proyecto original de la infraestructura badalonesa.

 Según aquella primera idea, los muelles que debían devolver el Mediterráneo a la ciudadanía tras décadas de ocupación industrial incluirían también modernos equipamientos para los hombres de la mar. La intención era revitalizar y actualizar lo que fuera dos siglos atrás la principal vía de sustento de una de cada cuatro familias. La impronta de la pesca en Badalona es tal que su principal aportación arquitectónica son los badius, los patios interiores de las casas del Centre donde se guardaban aparejos.

Leer más >>

5º Partido de Liga del C.E. Congrés

   

4º partido

 Socios y simpatizantes, despues de ganar el trofeo de la semana pasada tenemos un nuevo partido de liga 
 
                             JUGAMOS EN CASA    

Os esperamos el domingo 31 de Octubre a las 20h.

  

 Entrega del trofeoEsperamos contar con el apoyo de socios y simpatizantes en este
 importante  5ºpartido de liga.

  

      !!FEM BARRI       FEM EQUIP       FEM HISTORIA!!

 

                                                  Tenemos fotos de la entrega del  trofeo    PUERTO DE BARCELONA
Rubén M. Sanchez                  
Secretario
C.E Congrés

 

 

El govern espanyol tornarà prorrogar l’ajut als aturats de llarga duració

El ministeri de Treball vol posar l’accent en els programes de formacióValeriano Gómez reconeix que costarà reprendre el diàleg social després del 29-S

Madrid Agències

El ministre de Treball, Valeriano Gómez, ha avançat aquest dimecres que el govern espanyol té intenció de tornar a prorrogar l’ajut de 426 euros que reben els aturats de llarga duració que han esgotat el subsidi d’atur i que estiguin inscrits en algun programa de formació.

En roda de premsa després de reunir-se amb la consellera de Treball de la Generalitat, Mar Serna, el ministre ha assegurat que la mesura és reeditarà sis mesos més, des del febrer fins a l’ agost de 2011. Aquesta és la tercera vegada que l’executiu central prorroga el Programa Temporal de Protecció per Atur i Inserció (Prodi).

El titular de Treball ha explicat que l’executiu aprofitarà l’ampliació per incloure alguns canvis en aquest prestació. Així, posarà l’accent en la formació a través d’una reforma dels programes dels serveis públics d’ocupació que vol tenir enllestida al febrer.

Leer más >>

Retiren als taxis els anuncis de sexe fàcil i abús d’alcohol per promoure locals d’oci

Obren expedient a l’empresa que emetia la publicitat en pantalles interiors de 150 taxis, els propietaris dels quals també corren el risc de sanció

Xavier Miró
Expressions com “xurrasco llatí ben magre i sucós”, “ferum de sexe universitari” o “vici juvenil” amb què s’anunciaven locals d’oci de Barcelona en pantalles interiors de 150 taxis són susceptibles de vulnerar la dignitat de les persones tal com recull la Llei de Publicitat Dinàmica de Catalunya. El grup municipal de CiU ho va denunciar abans d’ahir, com ha publicat aquest diari, i l’Institut Metropolità del Taxi (IMT) assegura que els anuncis ja han estat retirats i que s’ha obert un expedient informatiu per analitzar si cal sancionar l’empresa autora dels missatges i els taxistes. El gerent de l’IMT, Miguel Ángel Martín, explica que l’incompliment de la llei general de publicitat i l’específica de publicitat dinàmica pel que fa a la dignitat de la infància, la joventut i les dones poden acabar en sanció perquè suposen l’incompliment del reglament de l’organisme que regula el marc legal del servei de taxi metropolità.

Leer más >>

Gràcia aposta ara per no treure les pilones que limiten el trànsit

Després de més de tres anys de debat sobre què fer-ne, el districte mantindrà els ginys retràctils que tants maldecaps tècnics han donat Només la del carrer Encarnació s’ha avariat 37 cops des de principi d’any

Francesc Espiga
De totes les alternatives possibles, la millor és deixar-ho tot com està. Aquesta és la conclusió a què ha arribat el districte de Gràcia després de tres anys de profunda discussió interna sobre el funcionament del pla de mobilitat que restringeix la circulació a l’entramat de carrers de la Vila que conformen l’illa C-2. Un debat forçat pels reiterats problemes tècnics que han ocasionat les tres pilones retràctils que, des del 2006, ajuden a regular el trànsit a la zona. Aquests problemes han provocat que hagin estat llargues temporades fora d’ús. Els números són categòrics. La del carrer Encarnació ha patit 37 avaries només aquest any. I, en alguns casos, a més, han calgut fins a 14 dies per reparar-les. Una sagnia.

Leer más >>

El 2 de novembre, l’Ajuntament s’implica en la mediació

La convivència provoca molts conflictes entre veïns en una gran ciutat com Barcelona. Per desgràcia, en molts d’aquests problemes l’Ajuntament no té competències i fins ara l’únic que podíem fer era aconsellar arribar a acords i en últim cas arribar a la justícia.
L’Ajuntament de Barcelona és molt conscient de que els problemes de convivència afecten a la vida a la ciutat, provoquen una disminució de la qualitat de vida dels afectats i, per tant, en certa manera els fa seus. Per ajudar a resoldre els conflictes, s’ha signat un conveni entre Ajuntament, Conselleria de Justicia i el Col.legi d’Advocats per assessorar als veïns que tinguin un conflicte per explicar-li quin cami i serveis hi ha per solucionar-los.
A través d’aquest conveni, els tècnics de prevenció dels districtes adreçaran els veïns interessats a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de la Plaça Sant Miquel, la qual els donarà la informació necessària o els derivarà al Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya (CMDPC), depenent de la Generalitat.
La Llei 15/2009, de 22 de juliol, de mediació en l’àmbit del dret privat va ampliar els supòsits de mediació familiar, va introduir la mediació civil per gestionar conflictes sorgits de la convivència ciutadana i social i altres conflictes de caràcter privat en els quals les parts hagin de mantenir relacions en el futur. La mediació pot resultar molt útil, per exemple, per resoldre els conflictes derivats de les relacions de veïnatge, associatives o col·legials i també en els processos de discapacitat psíquica o de malalties degeneratives que limiten la capacitat d’obrar o en les disputes familiars per les successions.
Creiem que aquest nou servei de l’Ajuntament servirà per donar sortida satisfactòria a molts petits conflictes que ens arriben cada dia als districtes i que poden ser molt importants pels veïns que els pateixen.
Enviat per Enric Fernández-Velilla
27-10-2010

La Barceloneta, Winston Churchill i les 6 del matí

Divendres 22 d’octubre. De matinada. No passa del trenc d’albada.

Quasi en silenci, agents de paisà i vehicles policials traginen pel carrer Ginebra de la Barceloneta. Rere la desfilada policial, sonarà el timbre d’una porta. D’una porta. D’una casa. D’un edifici prèviament vigilat. Timbre de porta esbotzat que esmena a la totalitat allò dit per Winston Churchill: ‘democràcia és que truquin a la porta a les 6 del matí i sàpigues del cert que és el repartidor de la llet’.

Democràcia esmicolada. A la Barceloneta. Divendres passat. Vora les 3 del matí. Dels repartidors de lactis als repartidors de llets. I d’hòsties consagrades. Sona el timbre i no hi concorre Churchill. Negra nit i boira espessa, una ciutadana basca serà xuclada per la més sinistra raó d’Estat. Sense a penes testimonis, els policies se l’enduran. Enlloc. Incomunicada sota la legislació antiterrorista podrà estar oficialment desapareguda les properes 120 hores. Abans d’enfilar –enèsima nit dels llapis- cap a l’únic tribunal d’excepció que exerceix com a tal: l’Audiència Nacional, hereva directa del TOP franquista. 

Recapitulem, doncs. Policies del CNP han detingut de matinada –què volen aquesta gent?, cantava Maria del Mar Bonet no fa tant– una jove estudiant de 21 anys, que poques hores després engreixarà els titulars alarmistes de la premsa oficial del dia i les seves mentides mil cop repetides. Reality show inquisitorial que condemna sense judici, deté sense proves i crida sense veritats que cridar. ‘Una operació contra la cantera d’ETA’, ‘cadells terroristes’ i altres perles de l’escopidora policial. Que s’estimben contra la més estricta realitat.

Leer más >>

El PPC deplora la impunidad que permite que alguien mee delante del alcalde

Fernández Díaz censura que Barcelona sea “permisiva” con la actitud de los incívicos y los delincuentes, para quienes la ciudad es “jauja”

Barcelona.(EFE).- El presidente del PPC en el Ayuntamiento de Barcelona, Alberto Fernández Díaz, ha deplorado hoy la “impunidad” que tienen incívicos y delincuentes y como ejemplo de ello ha puesto el hecho de que ayer un indigente orinara “casi casi en la cara” del alcalde de la ciudad, Jordi Hereu.    

Camino de la Filmoteca el alcalde se cruza con un inmigrante que orina en la puerta de una entidad bancaria

Camino de la Filmoteca el alcalde se cruza con un inmigrante que orina en la puerta de una entidad bancaria /   LVE / Roser Vilallonga

De esta forma, Fernández Díaz se ha referido a la fotografía que hoy publica La Vanguardia en la que se puede ver a un indigente orinando frente a una oficina bancaria mientras una comitiva del gobierno municipal pasa a su lado. En declaraciones a los periodistas, Fernández Díaz ha censurado que Barcelona sea “permisiva” con la actitud de los incívicos y los delincuentes, para quienes la ciudad es “jauja”, ha dicho.

Leer más >>

La Sagrada Familia y Gaudí protagonizarán una exposición en el Vaticano en primavera

Los promotores de la beatificación de Gaudí creen que la visita papal no acelera el proceso

AGENCIAS – Barcelona – 26/10/2010

La vida y obra del arquitecto Antoni Gaudí protagonizarán una gran muestra entre abril y mayo de 2011 en el Braccio de Carlo Magno, la sala de exposiciones alojada en el ala izquierda de la gran columnata de Bernini de la plaza de San Pedro del Vaticano. El comisario será Daniel Giralt-Miracle, que ya fue el responsable del Año Gaudí en 2002.

                         Obras del AVE junto a la Sagrada Familia      Obras del AVE junto a la Sagrada Familia.- MARCEL·LÍ SÀENZ

La exposición situará histórica y artísticamente la figura de Gaudí y se centrará especialmente en el templo de la Sagrada Familia y en todo el mensaje religioso que contiene. Habrá fotografías, planos, maquetas, audiovisuales, piezas originales y litúrgicas diseñadas por Gaudí procedentes del museo de la Sagrada Familia.

Leer más >>

Barcelona estudiará la petición de los motoristas para circular por el carril bus

La asociación de motoristas Mutua Motera ha desconvocado la manifestación prevista para el 29 de octubre tras mantener una reunión con el consistorio barcelonés

Barcelona (Europa Press).- El Ayuntamiento de Barcelona y la asociación de motoristas Mutua Motera han alcanzado un acuerdo este lunes para realizar un estudio conjunto sobre la influencia del uso del carril bus por parte de las motocicletas, una vieja reivindicación de este colectivo.

Según ha informado la asociación, han desconvocado la manifestación prevista para el 29 de octubre en Barcelona tras mantener una reunión con el concejal de Movilidad, Francesc Narváez, en la que se han aceptado analizar las reivindicaciones planteadas.

Según han explicado a Europa Press fuentes municipales, la postura del Ayuntamiento de Barcelona continua siendo contraria a que los motoristas circulen por el carril bus, aunque ahora quieren obtener más datos y estudiar la propuesta del colectivo.

Leer más >>